آی سی رله دوبل
آی سی رله دوبل
آی سی رله ۱ و رله ۲
آی سی درایور:انژکتور-رله اول و دوم-فن ها-کنیستر-گرمکن سنسوراکسیژن-کولر اورجینال اصلی
این آیسی مربوط به رله های ۱ و ۲ می باشد این آیسی بارله دوبل یارله اول و رله دوم در ارتباط است یعنی فرمان رله یک و فرمان رله دوم که منفی می باشد را فعال میسازد در واقع منفی رله یک از پایه ۷ کانکتور ایسیو به پایه ۷ رله دوبل ارسال و رله یک فعال می گردد همچنین منفی رله دوم از پایه ۶ کانکتور ایسیو به پایه ۱۰ رله دوبل ارسال میگردد.
و رله دوم فعال می شود هرگاه خودرویی روشن نمی شد و با تعویض رله دوبل عیب برطرف نشود یا رله دوبل رله یک یا رله دوم عمل نمی کردند ابتدا از پایه ۷ رله دوبل را تا پایه ۷ کانکتور ایسیو چک و بررسی می کنیم.
سپس پایه ۱۰ رله دوبل را تا پایه ۶ کانکتور ایسیو چک و بررسی می کنیم اگر مدار سالم بود برق مثبت ۱۲ پایه های رله دوبل را چک می کنیم اگر موارد ذکر شده سالم بودند امکان خرابی ای سی وجود دارد برای اطمینان بهترین راه برای تست سالم بودن ایسیو این است که با دستگاه تستر ایسیو را چک و بررسی کنیم که عیناً مشاهده شود از ایسیو است یا نه اگر در دستگاه رله یک در جریان بود ولی رله دوم در جریان نبود ابتدا برنامه ایسیو را چک می نماییم اگر برنامه
ایسیو دچار مشکل شود رله دو نیز قطع خواهد شد ولی اگر عیب و نامهای نبود مدارات و مقاومت های اطراف آی سی را چک می کنیم و همچنین برد ایسیو را چک می کنیم پس از اطمینان از سالم بودن مدار ecu با دقت و مهارت لازم آی سی را تعویض می کنیم
اگر رله یک نیز قطع باشد ابتدا برق مثبت ۱۲ ولت به ایسیو که پایه ۳۰ ایسیو است را چک می کنیم اگر برق مثبت ۱۲ در جریان بود مدارات ایسیو را چک میکنیم پس از اطمینان از سالم بودن مدارات ایسیو و سالم بودن مقاومت های اطراف آی سی اقدام به تعویض آی سی می کنیم
محل قرارگیری آی سی رله ۱ و رله ۲