سنسور اکسیژن NTK اصلی
سنسور اکسیژن NTK اصلی
سنسور اکسیژن NTK اصلی NTK بزرگترین تولید کننده حسگرهای اکسیژن در جهان است. سنسورهای اکسیژن NTK برای حفظ راندمان سوخت بهینه طراحی شدهاند و با اتصال مستقیمی مشابه آنچه توسط سازنده OEM برای نصب آسان استفاده میشود، عرضه میشوند.
هر سنسور اکسیژن NTK برای تضمین کیفیت و دوام بالا، تحت سه فرآیند پیچیده آزمایشی شامل عمر طولانی، دمای بالا و ضد مسمومیت قرار میگیرد. با سختتر شدن استانداردهای آلایندگی در آینده، NTK در حال
توسعه فناوریهای حسگر اکسیژن برای کمک به ارائه موتورهای تمیزتر و کارآمدتر است.
از آنجایی که جنس اصلی در بازار کم است و دوام کمی دارد پیشنهاد ما سنسور اکسیژن استوک ژاپن است که از کیفیت بالایی برخوردار و دارای یکسال ضمانت و در فروشگاه اینترنتی تجهیز خودرو ثمین موجود میباشد.
NTK سه نوع مختلف سنسور اکسیژن تولید می کند:
سنسورهای اکسیژن تیتانیا
مقاومت بر اساس میزان اکسیژن موجود در گاز خروجی متفاوت است.
سنسورهای اکسیژن زیرکونیا
ولتاژی تولید کنید که بر اساس میزان اکسیژن موجود در گاز خروجی متفاوت است.
هر دو نوع سنسور اکسیژن زیرکونیا و تیتانیا با تعداد سیمهای متفاوتی تولید میشوند تا نیازهای مختلف را برآورده کنند، اگرچه توجه به این نکته ضروری است که به دلیل ویژگیهای متفاوت سنسورهای زیرکونیا و تیتانیا تحت هیچ شرایطی نباید تعویض شوند.
سنسورهای نسبت سوخت هوا گاز خروجی از طریق کانال های انتشار متخلخل وارد سنسورهای نسبت هوا به سوخت می شود. در سلول، چگالی اکسیژن با استفاده از الکترود اندازه گیری می شود و با استوکیومتری مقایسه میشود
یکی از ویژگی های مهم عنصر زیرکونیا این است که می تواند یون های اکسیژن را بالاتر از دمای حدود ۳۵۰ درجه سانتی گراد هدایت کند.
هنگامی که سنسور نصب می شود، قسمت بیرونی عنصر زیرکونیا در معرض گاز خروجی قرار می گیرد و داخل آن با هوای مرجع در تماس است.
لایه پلاتین
هر دو طرف عنصر با یک لایه نازک از پلاتین پوشیده شده است که به عنوان الکترود عمل می کند و سیگنال ولتاژ سنسور را از عنصر زیرکونیا به سیم سرب منتقل می کند. در دمای عملیاتی، یون های اکسیژن قادر به عبور از عنصر هستند و باری را روی الکترود پلاتین می گذارند و در نتیجه سیگنال ولتاژ تولید می کنند.
AFR
اگر AFR غنی باشد، به دلیل تفاوت در غلظت اکسیژن موجود در دو طرف عنصر، ولتاژ سیگنال بالایی در الکترودها ایجاد می شود. برعکس، اگر AFR لاغر باشد، به دلیل تفاوت اندک در محتوای اکسیژن بین
گازهای خروجی و هوای مرجع در داخل سنسور، ولتاژ پایینی در الکترودها ایجاد می شود.