سوزن انژکتور نیسان پیکاپ ژاپنی استوک
سوزن انژکتور نیسان پیکاپ استوک ژاپن FBJB101
سوزن انژکتور نیسان پیکاپ استوک ژاپنی تست شده برروی دستگاه ضمانتی
مناسب پیکاپ، نیو پیکاپ ،سرانزا ،نیسان زامیاد
وظیفه و عملکرد سوزن انژکتور نیسان پیکاپ
سوزن انژکتور نیسان پیکاپ درقسمت ورودی سیلندر خودرو قرار دارد و عملیات پاشش سوخت به درون سیلندر را انجام میدهد. سوزن انژکتوربا داشتن اورینگ، فیلتر ورودی، بدنه انژکتور، سولونوئید، سوراخ خروجی و درپوش محافظ از اجزای تشکیلدهنده سیستم انژکتوری خودرو بهشمار میآید که با یکدیگر عملیات مخلوط کردن سوخت و هوا را با دقت و راندمان بالاتری نسبت به کاربراتور انجام میدهند.
وظیفه این قطعه این است که سوخت را به صورت کاملا پودری در داخل محفظه احتراق پاشش کند. پاشش بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام می شود. هر چه ذرات بنزین توسط سوزن انژکتور ریزتر پاشش شوند ترکیب آنها با هوا بهتر خواهد بود و در نتیجه احتراق به صورت کامل تری انجام می شود. گاهی اوقات راننده خودرو با مشکلاتی از قبیل روشن نشدن خودرو، افت قدرت خودرو، کاهش شتاب، لرزش و … مواجه میشود که به نوعی نشان از خرابی این قطعه کوچک سیستم انژکتور است و باید سریعا سرویس شود.
علائم خرابی سوزن انژکتور نیسان پیکاپ
. از مهمترین و رایجترین علائم خرابی سوزن انژکتور، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
افت قدرت خودرو (ریپ زدن) و روشن نشدن آن
خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن یا حتی دور موتورهای پایین
کاهش شتاب خودرو هنگام فشردن بیشتر پدال گاز
ایجاد لرزش، ضربه و صدا در خودرو (اصطلاحا ۳ کار کردن موتور)
روشن شدن چراغ چک خودرو
افزایش مصرف سوخت خودرو
افزایش میزان تولید آلایندههای زیست محیطی در هنگام تست آلایندگی
بنابراین اگر با هر یک از این علائم در خودرو انژکتوری خود مواجه شدید، در سریعترین زمان ممکن به تعمیرکار متخصص و با تجربه مراجعه کنید.
یکی از بهترین راهکار ها برای رفع مشکلاتی که در بخش علائم خرابی انژکتور معرفی شد،انجام شستشوی انژکتور می باشد. هنگامی که انژکتورها گرفته شوند پاشش سوخت به میزان کافی انجام نشده و در نتیجه نسبت هوا به سوخت افزایش می یابد که در نهایت منجر به احتراق ناقص می شود.
تجهیز خودرو ثمین عرضه کننده انواع سوزن انژکتور ، سنسور اکسیژن ،شمع استوک ژاپن و آلمان
نسل اول نیسان فرانتیر در ایران به نام نیسان پیکاپ شناخته می شود و در مدت زمانی حدود یک دهه توسط پارس خودرو مونتاژ و به بازار ارایه می گردید. این خودرو در سال ۱۹۹۷ به بازار عرضه شد و پس از اعمال فیس لیفتی در سال ۱۹۹۹ ، تا سال ۲۰۰۴ در مدل های تک کابین و دو کابین به تولید می رسید.
نیسان پیکاپ دارای پیشرانه های مختلفی مانند موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتری ، موتور شش سیلندر ۳٫۳ لیتری ، موتور شش سیلندر توربو و موتور های دیزل بود که نمونه ی ۲٫۴ لیتری را در ایران شاهد بودیم. ادوات و ابزارهای این خودرو تا حد زیادی مکانیکی ساخته شده اند و این مورد قابلیت آفرود این خودرو را بالا می برد.
از سوی دیگر هزینه های نگهداری مناسب و سادگی تعمیر پذیری باعث شده نیسان پیکاپ در ناوگان خودروهای اداری نظیر راهداری ، پلیس ، شرکت نفت و … به کار گرفته شود. این خودرو قدرت یدک کشی فوق العاده ای دارد و می تواند تا ۱٫۶ تن را یدک بکشد. فرمان پذیری نیسان پیکاپ با وجود سگمنتی که در آن قرار دارد ، به مدد سیستم تعلیق مستقل جناغی دوبل در محور جلو خوب بوده و رانندگی با آن راحت است.
مصرف سوخت این خودرو رقم نسبتا بالای یازده لیتر در هر صد کیلومتر بوده و ترمز های عقب نیسان پیکاپ نیز کاسه ای هستند که از نکات منفی این وانت است. پس از قطع تولید این خودرو ، پارس خودرو هم اکنون پیکاپ ریچ را جایگزین این محصول کرده که نمونه ی چینی نیسان پیکاپ است.