0 محصولات
نمایش سبد خرید
شمع مناسب ef7 دوگانه سوز
شمع مناسب ef7 دوگانه سوز
موتور EF7 شرکت ایران خودرو یک موتور چهارسیلندر خطی است. سری EF7 با همکاری شرکت تحقیق، F.E.V آلمان طراحی و تولید شدهاست. سرمایهگذاری فاز اولیه پروژه موتورهای EF7 ایران خودرو حدود ۸۰ میلیون دلار بودهاست.
عمده افراد این سوال را دارند که چه کاری انجام دهیم مصرف سوخت کمتر .آلاینده کمتر و قدرت بیشتر و ناک از بین برود . خب تمام این ایرادات از خام سوزی درون موتور خودرو به وجود می اید و دلیل این احتراق ناقص جرقه ضعیف میباشد یا نا همخوانی شمع با خودرو یا فرسودگی ان است .
البته فرض میکنیم که خودرو از لحاظ مکانیکی سالم باشد یعنی نشتی انژکتور و ….از این قبیل ایرادات نداشته باشد.
قدرت جرقه زنی شمع بسته به جنس الکترود مرکزی ان است اگر الیاژ استفاده شده باشد که مقاومت الکتریکی ان کم تر باشد . جرقه قوی تر و اگر از شمعی استفاده شود و اگر از شمعی استفاده شود که جنس الیاژ الکترود مرکزی ان مقاومت بیشتری داشته باشد جرقه ضعیف تر صورت میگیرد.
شمع ها که به عنوان قلب موتور شناخته می شوند، نقش کلیدی در احتراق و عملکرد کل موتور دارند. احتراق به موقع مخلوط سوخت و هوا از بنزین و اکسیژن چیزی است که در موتورهای بنزینی نیرو تولید می کند. زمان دقیق جرقه ایجاد شده توسط شمع، سوخت را مشتعل می کند و باعث احتراق می شود.
برای ایجاد این جرقه، یک ولتاژ بالا بین الکترود مرکزی و الکترود زمین شمع عبور داده می شود. این ولتاژ عایق طبیعی بین این الکترودها را می شکند و جرقه الکتریکی ایجاد می شود. اگرچه این جرقه قوی فقط حدود ۱/۱۰۰۰ ثانیه طول می کشد، اما باید به طور دقیق و قابل اطمینان زمان بندی شود تا احتراق مخلوط سوخت و هوا را آغاز کند.
پس از سال ها خرید شمع از وارد کنندهای مختلف در ایران و فروش آن در بازار و تحقیق در مورد کیفیت شمع به این نتیجه رسیدیم که از شمع های استوک ژاپن که رضایت زیادی رو جلب کرد استفاده کنیم بنده مدیر سایت به شخصه از شمع استوک برای خودرو خودم استفاده کردم احساس میکنم خودرو توربو شده به حدی قدرت و شتاب افزایش یافته مشتریهای زیادی هم بر روی انواع خودرو از قبیل تویوتا لکسوس و….استفاده کردند و تماس تلفنی داشتن و رضایت خودشان را اعلام کردن
این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی شده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا میباشد.
مکانیسم به کار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالاتری حتی نسبت به موتورهای بنزینی دست یابد.
به واسطه طراحی بهینه موتور و نیز استفاده از جدیدترین نوع سامانه مدیریت موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی انتخاب نموده و با آن روشن میشود و با اتمام هرکدام از دو سوخت به صورت خودکار عملیات تعویض سوخت در آن انجام میشود؛
ولی در زمانهایی که موتور دارای قدرت کافی برای روشن شدن را نداشته باشد سیستم یا ایسیو خودرو دستور تعویض سوخت موقت، به بنزین را میدهد تا موتور روشن شود، و در ادامه پس از روشن شدن دوباره سیستم یا ایسیو خودرو فرمان تعویض سوخت را صادر میکند و دوباره موتور به حالت قبل بر میگردد.
موتورهای ملی EF7 در محیطهای بسیار سرد نیز قابلیت روشن شدن با سوخت گاز را داشته و در هیچ شرایطی کارکرد موتور منوط به دسترسی به بنزین نیست. همچنین بهواسطه استفاده از تنظیمکننده هیدرولیکی سوپاپها در هیچ زمانی نیازی به تنظیم فیلر سوپاپهای موتور نیست.
طراحی اجزای این موتور ۱۶ سوپاپ به نحوی صورت گرفتهاست که به واسطه محاسبات رایانهای پیچیده سطح صدا و لرزش موتور به خصوص در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتورهای روز دنیا بوده و از نظر سطح دستیابی به استاندارد آلایندگی نیز توانایی اخذ بالاترین استانداردهای روز اروپا (Euro 5) را دارا میباشد.
این موتور توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت را در حالت مصرف سوخت ترکیبی بنزین و گاز را دارد که برای خودرو هایی مانند سمند، سمند سورن و دنا کافی میباشد.
0