علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری - فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور
فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور
0 Products View cart

سبد خرید شما خالی است.

علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری

علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری :

علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری موتور سیکلت به عنوان وسیله‌ی نقلیه که ممکن است مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد باشد و گاهی اوقات آن را به موتور سیکلت ترجیح دهند می‌تواند دچار عیب و ایراداتی شود یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید ریپ زدن موتور سیکلت است. این اتفاق حین حرکت رخ خواهد داد و شما با دانستن نکاتی می‌توانید از پس آن برآیید.
علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری

علت ریپ زدن موتور سیکلت انژکتوری

ریپ زدن به این معنا می‌باشد که موتور سیکلت لرزش غیر طبیعی پیدا می‌کند و روشن و خاموش می‌شود و نمی‌توان وضع پیش آمده را کنترل کرد. از جمله دلایل ریپ زدن موتور سیکلت می‌تواند موارد زیر باشند:
گرفتگی مسیر دود
زمانی که موتورسیکلت در تمام شرایط ریپ می‌زند احتمال دارد که مسیر خروج دود مسدود شده باشد. در نتیجه دودی که تولید می‌شود جایی باری خروج ندارد و به سختی خارج خواهد شد در نتیجه با ریپ زدم مواجه می‌شوید. اگر مسیر دود موتور سیکلت گرفته شده باشد آنگاه موتور روشن نخواهد شد.
خراب بودن مدار جرقه
از جمله مواردی که ممکن است باعث ریپ زدن موتور سیکلت شود خراب بودن مدار جرقه است در نتیجه بهتر است که این بخش بررسی گردد همین طور هنگام بررسی بخش‌های برق نیز بررسی شود زیرا اگر در این قسمت‌ها بخشی باشد که خشک و تمیز نباشد باعث ایجاد این مشکل خواهد شد، می توانید مدار جرقه را خشک و تمیز کنید.
خراب بودن شمع‌ها
 زمانی که احساس کنید موتور سیکلت شما لرزش غیر عادی دارد احتمال دارد که شمع های آن خراب شده باشد می توانید شمع ها را تمیز کنید و آنها را بشویید پس از آن میتوانید پلاتین را بررسی کرده و در صورتی که پیدا کردید آن را تنظیم کنید و در مدار جای دهید در غیر این صورت شبها باید تعویض شوند.
اگر شمع ها داغ شوند نیز این مشکل به وجود خواهد آمد باید شمع ها را تنظیم کنید و اگر نیاز باشد آنها را تعویض شوند.
نرسیدن بنزین به موتور سیکلت
 یکی دیگر از دلایلی که ممکن است موتور سیکلت ریپ بزند یعنی دچار لرزش غیرطبیعی و روشن و خاموش شود می‌تواند به دلیل نرسیدن بنزین به موتور باشد. در این صورت باید لوله‌ها را چک کنید و اگر خرابی و یا گرفتگی دیدید آن را برطرف کنید. ممکن است رسوب عامل ایجاد این مشکل باشد می‌توانید آن را تمیز کنید.
آلوده بودن محفظه احتراق موتور سیکلت
 در این صورت باید موتور موتور سیکلت را باز نموده و اگر محفظه‌‌ی احتراق جرم گرفته باشند آن‌ها را پاک کرده و در جای خود قرار دهید.
 بالا بودن دمای  موتور سیکلت
 اگر دمای موتور سیکلت بالا برود و موتور آن داغ کند در این صورت با ریپ زدن مواجه خواهید شد. خنک کننده ممکن است مشکل داشته باشد و هوای آزاد به موتور نمی‌رسد و دمای آن بالا رود.
بالا بودن اوانس دلکو موتور سیکلت
امکان دارد آوانس دکو از میزان استانداردی که باید باشد بیشتر رود. در نتیجه باید آن را بررسی کرده و در صورت بالا بودن آن را به حالت استاندارد خود برگردانید.
سرعت موتورسیکلت را بالا برود و متوجه شوید که لرزش های غیر طبیعی دارد به اصطلاح ریپ می‌زند ممکن است دلیل آن این باشد که پلاتین موتور سیکلت سوخته است. اگر میزان سوختگی کم باشد می‌توان آن را تمیز کرد و اگر میزان سوختگی بالا باشد باید تعویض گردد. اگر شمع موتور سیکلت یک عدد است باید همه آنها چک شود زیرا ممکن است مشکل ریپ زدن از آن‌ها باشد.
 دهانه پلاتین اگر فاصله اش تنظیم نباشد این مشکل را ایجاد خواهد کرد در نتیجه می‌توان از فیلر اندازه استفاده کرد و آن را تنظیم کرد.
 محکم نبودن اتصال وایرها
اگر وایر ها در جای خود محکم قرار نگرفته باشند و همینطور سر آنها کثیف شده باشد باعث ریپ زدن موتور سیکلت خواهد شد. باید آنها را تمیز کنید و پس از تمیز کردن سر جایش قرار دهید و محکم ببندید. علاوه بر این باید تمام اتصالات داخلی دلکو را نیز بررسی کرده و تمیز کنید.
خارج شدن آب از اگزوز موتور سیکلت
 زمانی که با این صحنه مواجه شدید این مشکل دلیل ریپ زدن موتور سیکلت خواهد بود. احتمالاً سرسیلندر دچار ترک خوردگی شده است و باعث شده است تا از اگزوز آب سرازیر شود.
اگر با خروج آب از اگزوز موتور سیکلت شروع به ریپ زدن کند باید واشر سرسیلندر نیز تعویض گردد. برای این کار باید سرسیلندر را از قسمت بلوکه جدا کنید. بخش سوخته شده واشر سر سیلندر را تمیز کنید. البته اگر امکان این وجود داشت وجود داشته باشد که بتوان آن را تمیز کرد.
پس از این مرحله واشر سر سیلندر که نو است در جای خودش قرار دهید.
دیاگ موتور سیکلت

دیاگ موتور سیکلت

0
Post comments