0 Products
View cart
قیمت سنسور دمای آب دوفیش قهوه ایی پژو۴۰۵،سمند
سنسور با پایه قهوه ای
اطلاعات دمای آب موتور را جهت راه انداختن فن های خنک کننده در دمای مناسب به کار می رود
Seller: حجت مرادی
ارسال به سراسر ایران
موجود در انبار
ضمانت اصالت کالا
Back
حجت مرادی
Seller feedback
Ship on time:
This criterion indicates that the seller has supplied and shipped the goods within the announced time period without any delay.
Seller cancel:
This criterion indicates that the seller has sent the registered orders of the customers without cancellation (cancellation of the order).
Seller return:
This criterion represents the percentage of goods returned by the customer, which has been returned by the customer due to the seller's violations and with acceptable reasons.
Back
- Posted by فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شورThis product will be supplied and ready for processing after the time specified by the seller in فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور warehouse and will be sent by فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور courier in the selected period.
تومان40.000
مشخصات محصول
سنسور دمای آب یا سنسور دمای خنک کننده وظیفه دارد که دمای مایع خنک کننده را اندازهگیری کرده و به واحد کنترل الکترونیکی ارسال کند واحد کنترل الکترونیکی نیز از طریق اطلاعات این سنسور زمان پاشش سوخت و آوانس جرقه را برای حالتهای مختلف از جمله برای حالت احساسات یا دماهای مختلف تنظیم می کند بنابراین یکی از سنسورهای تاثیرگذار در پاشش سوخت و جرقه آوانس و ریتارد و روشن شدن خودرو سنسور دمای آب یا سنسور دمای خنک کننده می باشد
اساس کار
سنسور دمای خنک کننده یا سنسور دمای آب بر اساس مقاومت متغیر دمایی عمل میکند و از نوع مقاومت NTC می باشد یعنی با افزایش دمای آب موتور مقاومت این سنسور کاهش می یابد و بالعکس
هرچه دمای آب موتور افزایش می یابد مقاومت سنسور دمای آب کاهش می یابد و بالعکس و محدوده دمایی این سنسور در اکثر خودروها از منفی ۴۰ الی ۱۳۰ درجه سانتیگراد می باشد که مقاومت آن بین ۱۰۰ الی ۵۰ هزار اهم تغییر می کند
مکان نصب سنسور دمای آب
مکان نصب سنسور اصلی دمای خنک کننده یا دمای آب در اکثر خودروها در پشت هوزینگ ترموستات که گرمترین نقطه دمای آب موتور می باشد نصب میشود
رنگ پایه سنسور اصلی مایع خنک کننده که اطلاعات دمای آب را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می کند در عکس خود را به رنگ سبز یا مشکی می باشد
نکته
امروزه در خودروهای انژکتوری اطلاعات دمای آب در سه نقطه مورد نیاز می باشند
۱ صفحه داشبورد جهت اعلام دمای آب موتور به راننده
۲ واحد کنترل الکترونیکی جهت محاسبه مقدار سوخت مصرفی
۳ فن ها بر اساس دمای مایع خنک کننده فن ها کار میکنند در خودروهای مختلف دمای فعال شدن فن ها متفاوت می باشند
لذا به همین دلیل در خودرو های انژکتوری از یک یا دو و یا سه سنسور دمای خنک کننده کمک می گیرند
حالت اول
استفاده از یک سنسور مایع خنک کننده
در این نوع خودروها یا سیستم فن برقی به کار نرفته و اطلاعات ارسالی این سنسور برای واحد کنترل الکترونیکی و صفحه داشبورد مورد استفاده قرار می گیرد مانند پیکان در خودروهای جدید پیشرفته نیز کلاً از یک سنسور دمای خنک کننده استفاده می کنند که اطلاعات ارسالی دمای آب وارد واحد کنترل الکترونیکی شده هم برای محاسبه مقدار سوخت مصرفی نسبت به دمای آب موتور قرار گرفته و هم به صفحه داشبورد ارسال میشود و هم فن ها را در دمای مناسب به کار می اندازد
حالت دوم
استفاده از دو سنسور دمای خنک کننده
در این نوع خودروها سنسور اصلی که پایه آن به رنگ سبز یا مشکی بوده دو پایه اطلاعات دمای آب را به واحد کنترل الکترونیکی جهت محاسبه مقدار سوخت و به کار انداختن فن ها در دمای مناسب ارسال میکند و سنسور دوم که در خودرو ها به صورت تک پایه بوده دمای آب را به صفحه داشبورد ارسال میکند
حالت سوم
استفاده از ۳ سنسور دمای خنک کننده
در این نوع خودروها زانتیا و یکسری از پژو ۴۰۵ ها و سمند سنسور اصلی به رنگ سبز بوده که اطلاعات دمای آب را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می کند
سنسور با پایه آبی تک پایه
اطلاعات دمای آب موتور را به صفحه داشبورد انتقال میدهد
سنسور با پایه قهوه ای
اطلاعات دمای آب موتور را جهت راه انداختن فن های خنک کننده در دمای مناسب به کار می رود
اثرات خرابی سنسور دمای آب
این سنسور باعث روشن شدن خودرو نیز می گردد
نحوه عیب یابی سنسور دمای خنک کننده
الف با استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ ثمین
در صورت خرابی سنسور دمای خنک کننده خطای این سنسور در حافظه واحد کنترل الکترونیکی ثبت شده و در بعضی از خودروها باعث روشن شدن لامپ ای بی آب می گردد که افتتاح خطای سنسور دمای آب را پاک کرده و سپس در قسمت پارامترها به تجزیه و تحلیل دمای آب در حالت روشن بودن موتور پرداخت
نکته
در صورت خرابی یا قطع بودن سنسور دمای آب مقدار دمای آب در قسمت پارامترها منفی ۴۰ درجه را نشان میدهد و یا با گرم و سرد شدن دمای آب مقدار دمای آب در قسمت پارامترها تغییر نمی کند و ثابت می ماند
ب با استفاده از دستگاه مولتی (قسمت اهم متر)
ابتدا کلید یا سلکتور دستگاه مولتی متر را روی اهم متر قرار داده و سپس سیم های مشکی و قرمز را در قسمت مربوطه قرار داده و دو سر سیم های مشکی و قرمز را به دو پایه سنسور دمای آب و اصل کرده و در دماهای مختلف مقدار مقاومت سنسور را یادداشت کنید چنانچه اعداد به دست آمده طبق جدول مربوطه نباشد و اختلاف زیادی داشته باشند و یا مقدار مقاومت این سنسور در دماهای مختلف تغییر نکند و یا مقدار مقاومت را صفر نشان دهد سنسور دمای آب معیوب بوده و باید تعویض گردد
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.