دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست 4 مدل سنسور
- تست اول: هیتر یا همون گرمکن سنسور اکسیژن
- تست دوم: سیگنال سنسور اکسیژن
- قابلیت: تست سنسور اکسیژن ساژم ،زیمنس،بوش 7.4.9،بوش ME17
دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت :
تست گرمکن و سیگنال سنسور اکسیژن های ساژم ،زیمنس،بوش 7.4.9،بوش ME17
- ارسال توسط فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور
- ارسال توسط فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور{{{{جهت ویرایش این متن به پیکربندی پوسته > تب برچسب ها مراجعه نمایید.}}}} این کالا پس از مدت زمان مشخص شده توسط فروشنده در انبار فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور تامین و آماده پردازش میگردد و توسط پیک فروشگاه آنلاین تجهیز خودرو ثمین: عرضه انواع ایسیو، لوازم یدکی خودرو، دیاگ و انژکتور شور در بازه انتخابی ارسال خواهد شد.
تومان2.950.000
مشخصات محصول
دستگاه تست سنسور اکسیژن
دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست گرمکن و سیگنال سنسور اکسیژن های ساژم ،زیمنس،بوش 7.4.9،ME17
عنوان: دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست 4 مدل معتبر سنسور اکسیژن
مقدمه:
در صنعت خودروسازی، سنسور اکسیژن یکی از قطعات حیاتی است که برای اندازهگیری سطح اکسیژن موجود در گازهای خروجی موتور استفاده میشود. با توجه به اهمیت این سنسورها در عملکرد صحیح موتور و کاهش آلودگی محیط زیست، تست و بررسی صحت عملکرد آنها ضروری است. به منظور ارائه راهکاری کارآمد در تست سنسور اکسیژن، دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست 4 مدل معتبر سنسور اکسیژن معرفی میشود.
توضیحات محصول:
دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست 4 مدل معتبر سنسور اکسیژن، یک ابزار پیشرفته و کارآمد در عیبیابی و تعیین صحت عملکرد سنسورهای اکسیژن مختلف است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و نرمافزار منحصر به فرد، قادر است تا به صورت دقیق و قابل اعتماد عملکرد سنسورهای اکسیژن را تست و تحلیل کند.
ویژگیهای برجسته دستگاه تست سنسور اکسیژن:
1. تست 4 مدل معتبر سنسور اکسیژن: این دستگاه قابلیت تست و بررسی صحت عملکرد چهار مدل سنسور اکسیژن معتبر را داراست، از جمله سنسورهای ساژم، بوش 7.4.9، زیمنس و بوش ME17. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد تا به طور جامع و کامل از وضعیت سنسورهای اکسیژن مختلف آگاه شوند.
2. دقت و قابلیت اعتماد بالا: با استفاده از الگوریتمهای پیشرفته و سنسورهای حساس، دستگاه تست سنسور اکسیژن دقت بالایی در اندازهگیری و تحلیل عملکرد سنسورها دارد. همچنین، قابلیت اعتماد این دستگاه باعث میشود تا نتایج تست به صورت قابل اطمینان ارائه شده و به عیبیابی و تعمیر موثر در خودرو کمک کند.
3. طراحی کاربرپسند: دستگاه تست سنسور اکسیژن با طراحی ساده وکاربرپسندی توسط تیم مهندسی توسعه یافته است. رابط کاربری آن بسیار ساده و قابل فهم بوده و همه کاربران، از تازه واردان تا کارشناسان حرفهای، به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند.
4. قابلیت تست سیگنال : دستگاه تست سنسور اکسیژن قابلیت تنظیم و سفارشیسازی بر اساس نیازهای ویژه کاربران را داراست. این امکان به کاربران اجازه میدهد تا تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کرده و بر اساس آنها تست سنسورها را انجام دهند.
5. پشتیبانی فنی: تیم پشتیبانی فنی دستگاه تست سنسور اکسیژن همواره آماده پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات کاربران است. از طریق راههای ارتباطی مختلف، کاربران میتوانند با تیم پشتیبانی در تماس باشند و در هر مرحله از استفاده از دستگاه، از راهنمایی و راهبری آنها بهرهبرده شوند.
نتیجهگیری:
دستگاه تست سنسور اکسیژن با قابلیت تست 4 مدل معتبر سنسور اکسیژن، یک ابزار قدرتمند و کارآمد برای تست و بررسی صحت عملکرد سنسورهای اکسیژن است. با دقت بالا، قابلیت اعتماد، طراحی کاربرپسند و ویژگیهای دیگر، این دستگاه به کاربران امکان میدهد تا به طور جامع و کامل از وضعیت سنسورهای اکسیژن مختلف آگاه شوند و بازدهی و عمر مفید موتور خودروها را بهبود بخشند.
مشخصات محصول:
- تست هیتر یا همون گرمکن سنسور اکسیژن
- تست سیگنال سنسور اکسیژن
متعلغات دستگاه تست سنسور اکسیژن:
- رابط ساژم و زیمنس
فیلم نحوه کار دستگاه تست سنسور اکسیژن
فروش سنسور اکسیژن زیمنس ntk در فروشگاه تجهیز خودروثمین
وظایف سنسور اکسیژن :
این سنسور مقدار اکسیژن موجود در گازهای خروجی اگزوز را سنجیده و آن را تبدیل به ولتاژ می کند وبه ECU طبق اطلاعات دریافتی از این سنسور مخلوط سوخت و هوا را تنظیم می کند پس وظیفه این سنسور یکی محاسبه نسبت مخلوط سوخت و هوا ست ودیگری تعدیل غنی بودن مخلوط سوخت وهوا میباشد.
محل قرار گیری :
روی اگزوز در مسیر گازهای خروجی اگزوز قرار دارد . در بعضی از خودروهای جدید دو عدد سنسور کسیژن وجود دارد. یکی بعد از مانیفولد دود ، قبل از مخزن کاتالیست و دیگری بعد از مخزن کاتالیست قرار دارد .
ساختار داخلی :
این سنسور تشکیل شده از یک بدنه سرامیکی والکترودهایی از جنس پلاتینیوم. غلاف محافظ آن از جنس دی اکسید زیرکونیم و دارای یک المنت گرم شونده می باشد تا همیشه دمای آن حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتگراد بماند .
مدارهای الکتریکی :
این قطعه دارای یک سوکت ۴ راهه میباشد :
پایه ۱ : تغذیه ۱۲+ ولت
پایه ۲ : اتصال بدنه
پایه ۳ : ارسال سیگنال مثبت
پایه ۴ : ارسال سیگنال منفی
شرح کار قطعه :
این سنسور حساس به تغییرات اکسیژن می باشد . نوک سنسور در فضای داخل اگزوز و در مسیر خروجی گازهای داخل اگزوز قرار دارد .
نوک الکترود سنسور با اکسیژن موجود در گازهای خروجی اگزوز ایجاد واکنش کرده وتولید ولتاژ می کند ECU با اطلاعات دریافتی و برنامه ریزی قبلی حافظه خود مقدار سوخت و هوا را تنظیم میکند به این صورت که هرگاه مقدار اکسیژن موجود در در گازهای خروجی اگزوز کاهش یافت ،نشان از مخلوط سوخت غنی (سوخت بیشتر ، هوای کمتر ) دارد که با ارسال ولتاژ حداکثر ECU را مطلع میکند
اما اگر مقدار اکسیژن موجود در گازهای خروجی اگزوز افزایش یافت ، نشان از مخلوط سوخت رقیق (سوخت کمتر، هوای بیشتر) دارد که با ارسال ولتاژ حداقل ECU را مطلع میکند .
این قطعه دارای یک المنت گرم کننده میباشد که دمای سنسور را در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگرادنگه می دارد زیرا این سنسور در این دما بهترین کارکرد خود را دارد .
روش های عیب یابی:
” شناسایی عیب هایی که در صورت خرابی قطعه در خودرو بوجود می آید :
اگر این سنسور خراب شود مقدار مصرف سوخت بالا رفته ایجاد آلایندگی بالا می کند .اگر المنت گرم کن این قطعه خراب شود خودرو در هنگام روشن شدن دچار خام سوزی میشود .
“روش تست قطعه :
تست با دستگاه تجهیز خودرو ثمین :دیاگ
بعد از اتصال دستگاه دیاگ تجهیز خودرو ثمین به خودرو موتو ر را روشن کرده میگذاریم گرم شود سپس وارد منوی پارامترها – قسمت کنترل سوخت میشویم در این قسمت دو عبارت اکسیژن سنسور قبل از کاتالیز ( اکسیژنسنسور بالا دست ) و اکسیژن سنسور بعد از کاتالیز ( اکسیژن سنسور پایین دست ) دیده میشود .
در این مرحله ولتاژ ارسال شده توسط سنسور بهECU را درمقابل سنسور اکسیژن مورد نظر به طور متناوب نشان داده میشود چک میکنیم .
در آن دسته از خودرو هایی که سنسور اکسیژن بعد از کاتالیزیا سنسور پایین دست را ندارند برای سنسور اکسیژن آنها ولتاژ ۴۵/۰ ولت را که همان ولتاژ لازم برای بهینه بودن مصرف سوخت است در نظر میگیرند بنابراین در مقابل پارامتر اکسیژن سنسور بعد از کاتالیز عدد ۴۵/۰ همیشه ثابت است ولی برای آن دسته از خودرو هایی که اکسیژن سنسور قبل از کاتالیزدر حال تغییر است .
ولتاژ ارسال شده توسط اکسیژن سنسور باید بین ۹/۰ ولت تا ۱/۰ ولت بطور مداوم در حال تغییر باشد اگر ولتاژ تمایل به سمت ۱/۰ ولت داشته باشد نشان از سوخت رقیق و اگر تمایل به ولتاژ ۹/۰ ولت داشته باشد نشان از سوخت غنی دارد در نتیجه اگر ولتاژ بین ۹/۰ ولت تا ۱/۰ ولت متغییر باشد نشان دهنده سلامت قطعه ودر غیر این صورت نشان دهنده خرابی سنسور است .
حال به سراغ منوی کد خطاها میرویم وخطاها را چک میکنیم اگرخطا بصورت لحظه ای ( I ) ثبت شده باشد آن را پاک میکنیم و دوباره خطاها را چک میکنیم اما اگر به صورت دائمی (P ) ثبت شده بود ابتدا از سلامت وتمیزی ومحکم بودن سوکت قطعه اطمینان حاصل میکنیم سپس وارد منوی پاک کردن کد خطاها میشویم وخطا را پاک میکنیم واگر پاک نشده بود باید قطعه را از عوض کرده سپس کد خطاها را بازبینی کنیم .
در صورت خرابی سنسور یا سوکت سنسور چراغ اخطار عیب یاب خودرو روشن شده ،خودرودچار خام سوزی ، مصرف بالا وبد کار کردن میشود
” وظیفه اصلی اکسیژن سنسور قبل از کاتالیز تنظیم نسبت سوخت وهواست ووظیفه اکسیژن سنسور بعد از کاتالیز بهینه کردن نسبت سوخت وهواست “
“خودروهایی با ECU مدل ماگنتی مارلی (MM8P) وگروه SL96 ها سنسوراکسیژن ندارند وخودروهای زانتیا وپژو۲۰۶ تیپ ۵ و۶ دارای دو عدد سنسوراکسیژن صفر میباشند .”
تست سیم کشی و مدار قطعه :
پس از عیب یابی سنسور و تست های انجام شده و احیاناً تعویض سنسور ، اگر خطا برطرف نشد و سنسور اکسیژن عمل نمی کرد ، ممکن است عیب از سنسور تا کانکتور ECU باشد، باید طبق نقشه مدار را توسط اهم متر چک کنیم تا از سالم بودن مدار اطمینان حاصل نماییم.
توضیحات تکمیلی
تست اول | هیتر یا همون گرمکن سنسور اکسیژن |
---|---|
تست دوم | سیگنال سنسور اکسیژن |
قابلیت | تست سنسور اکسیژن ساژم ،زیمنس،بوش 7.4.9،بوش ME17 |
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.