آی سی کویل ایسیو زیمنس و کروز

آی سی کویل
این آیسی مربوط به کوئل جرقه زنی ۱و۴ ۲و۳ میباشد شماره آی سی v5036s و v3040s
کوئل های ۱و۴ دارای یک ic میباشند و کوئل های ۲و۳ دارای یک ic هستند.
روش های تست و عیب یابی آی سی کویل
اگر خودرو یی حالت تک کار کردن داشت ابتدا بررسی میکنیم کدام یک از سیلندرها مشکل دارند آیا عیبی از سیستم جرقه زنی میباشد یا از سوخت رسانی سوزنهای انژکتور است .
ابتدا دیاگ را به خودرو وصل میکنیم و وارد منوی کد خطا ها میشویم خطا ها را چک و بررسی میکنیم اگر خطای مربوط به کوئل ها ثبت شده باشد آن را پاک میکنیم .
اگر خطا برطرف نشد خطاها را دوباره چک و بررسی میکنیم که مربوط به کدام از کوئل های جرقه زنی میباشد. سپس به سراغ همان کوئل مربوط میرویم .
ابتدا برق ۱۲ ولت را چک و بررسی میکنیم اگر برق ۱۲ در جریان نبود عیب میتواند از مدار تا رله دوبل یا رله دوبل باشد .
ولی اگر ۱۲ ولت در جریان بود پس پالسی از ecu ارسال میگردد قطع است سپس مدار را از کانکتور ecu تا سوکت کوئل چک و بررسی میکنیم اگر مدار سالم بود هیچ گونه عیب و مشکلی نداشت ecu را چک و بررسی میکنیم ecu را به دستگاه تستر ایسیو وصل میکنیم در دستگاه عیننا مشخص میشود کدام قسمت ایسیو یا کدام از کوئل ها مشکل دارد یا جرقه نمیزند یا اینکه یکسره میباشند.
پس از عیب یابی که مشخص شد ایسیو عیب دارد به سراغ ic مورد نظر میرویم ابتدا مقاومت های اطراف آن را چک میکنیم وپایه ایی که از کانکتور ایسیو تا پایه ای سی رفته است را چک میکنیم اگر مدار و مقاومت های اطراف آن سالم بود پس عیب از ای سی میباشد.و باید تعویض گردد.
توجه
ایسیو به آسانی خراب نمیشود بلکه یا شارژ دینام زیاد است که باعث سوختگی میگردد یا اینکه در سیم کشی خودرو اتصال به وجود می آید که باعث سوختگی ای سی نیز میگردد.
محل قرار گیری ای سی کوئل

آی سی کویل ایسیو زیمنس و کروز