فروشگاه تجهیزخودروثمین
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

انواع تگ سوئیچ و ایموبلایزر

تگ سوییچ 7936

انواع تگ سوئیچ و ایموبلایزر 

انواع تگ سوئیچ و ایموبلایزر استفاده شده در محصولات ایران خودرو و سایپا

برای تعریف  کلید جدید در صورت تعریف ۱  کلید  حداقل کلید  تگ سوئیچ  نوع ایمو
کد سوئیچ لازم  است.  چراغ کلیدچشمک میزند. ۱ ۷۹۳۶ CIM
کد سوئیچ لازم  است. —- ۱ ۷۹۳۵  زیمنس
کد سوئیچ لازم  است. —- ۱ ۷۹۳۶ Sin ICU 2
کد سوئیچ لازم  است. —- ۱ ۷۹۳۶ Sin SSAT
کد سوئیچ لازم  است.  موتور روشن نمیشود. ۲ ۷۹۳۶  بوش
وجود یکی از کلیدهای قبلی  لازم است. چراغ چک و ایمو هر  دو چشمک میزنند. ۱ ۷۹۳۶  والئو
کد سوئیچ لازم
 است. —- ۱ ۷۹۳۶ BSI

فروش تگ سویچ اورجینال ۷۹۳۶ به صورت عمده و جفتی در فروشگاه تجهیز خودروثمین

انواع تگ سوئیچ و ایموبلایزر

انواع تگ سوئیچ و ایموبلایزر

سیستم ایموبلایزر یا ضد سرقت

هدف از طراحی این سیستم جلوگیری از سرقت خودرو بوده است که با پیشرفت تکنولوژی شاهد این سیستم بوده ایم .

در اوایل سال ۱۹۹۳ میلادی سرقت اتومبیل رو به فزونی گذاشته بود. در آلمان شرکت های بیمه به فکر راه حل مناسبی برای مقابله با این مشکل افتادند و در سایر کشور ها نیز موسسات و سازمانهای دولتی نیز دست به کار شده و تمرکز خود را بر روی خودرو ها گذاشتند .راه حل های مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودرو ها با توجه به شرایط هر کشور و نیازهای مشتری اتخاذ شد در آمریکا ورود بدون کلید و در فرانسه نیز برروی سیستمهای امنیتی مخفی و دور از دید افراد مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفت و نهایتاً در آلمان فرکانس رادیوئی استفاده شد که در نهایت پس از آزمایشهای مختلف سیستم آخر به عنوان راه اصلی انتخاب شده  و در صدد توسعه قابلیت های آن بر آمدند که در اینفصل به بررسی این سیستم در تولیدات داخلی شرکت ایران خودرو و همچنین نحوه عملکرد هریک از آنها می پردازیم.

این نوع از سیستم ضد سرقت عمومًاً از اجزاء مشابهی تشکیل شده است که به ترتیب ذیل می باشند:

 

میکرو چیپ حافظه(TAG)

 میکرو چیپ حافظه به عنوان یک فرستنده در داخل کلید قرار داده شده است و با قرار گرفتن در داخل حوزه میدان مغناطیسی آنتن ترانسپوندر که حول مغزی سوئیچ قرار دارد اطلاعات از میکرو چیپ به آنتن انتقال پیدا می کند این ارتباط از طریق جریان القائی است و بدین صورت می باشد که ترانسپوندر از یک سیم پیچ و یک واحد الکترونیکی تشکیل شده و قسمت الکترونیکی جریان متناوبی با فرکانس بالا را به سیم پیچ ارسال می کند که باعث می شود در آن میدان مغناطیسی ایجاد شود و درون چیپ حافظه هم قطعه ای حساس به میدان مغناطیسی تعبیه شده است که در اثر جریان القا شده توسط ترانسپوندر واکنش نشان داده و با عوض کردن جریان در  ترانسپوندر باعث می شود که حلقه داخلی به ICU )دکودر( جواب داده و کد خوانده شود تراسپوندر ها در واقع پلی میان چیپ درون کلید خودرو و ICU )دکودر( می باشند و با تعویض آن مشکلی در عملکرد دستگاه به وجود نمی آید. حال اگر کد چیپ با کد ICU یکی باشد یک کد جدید ساخته شده و به ECU موتور فرستاده می شود و قفل نرم افزاری آن باز می شود و همچنین این کد به چیپ حافظه نیز ارسال شده و جایگزین کد قبلی می گردد و برای دفعه بعد از این کد استفاده می شود.

انواع سیستم های ایموبلایزر:

 

شرکت سایپا

 

نحوه تشخیص سیستم کنترل یونیت ها در خودرو های شرکت سایپا:

تشخیص از روی کارت کلید:

 

 

 

سیستم والئو شرکت سایپا:

نکته:

  • تعریف سوئیچ جدید در سیستم ایموبلایزر والئو بدون وجود سوئیچ قبلی امکان پذیر نمی باشد، مگر در حالتی که مجموعه ی کامل سوئیچ ،ICU و ECU نو یا خام باشند. یعنی در صورت مفقود شدن هر دو کلید خودرو باید ECU و ICU را نو یا خام کرده و با ۲عدد کلید خام تعریف سوئیچ را انجام دهید. در صورت موجود بودن یک کلید تعریف شده، با آن سوئیچ را باز کرده و ببندید و سپس با کلید خام سوئیچ را باز کنید و عملیات تعریف را انجام دهید.
  • در صورتیکه ۲ عدد کلید تعریف شده موجود است اما ECU تعویض شده )ایسیو خام است( یا ICU تعویض شده) ICU خام است( ،با کلید اول سوئیچ را باز کرده و تعریف سوئیچ کنید و سپس سوئیچ را بسته و با کلید دوم سوئیچ را باز کنید.
  • در سیستم ایموبلایزر والئو می بایست ۲ عدد کلید تعریف شود، و در صورتی که تنها ۱ کلید تعریف شود چراغ چک و ایمو شروع به چشمک زدن میکنند که با تعریف کلید دوم این مشکل رفع می شود.
  • در سیستم ایموبلایزر والئو در صورتی که فقط روی آی سی EEPROM موجود در ایسیو برنامه ی بی کد بریزیم و برنامه ی آی سی MICRO را تغییر ندهیم نیز خودرو روشن شده و چراغ چک و ایمو شروع به چشمک زدن میکنند که با ریختن برنامه ی بی کد روی آی سی میکرو موجود در ایسیو، مشکل برطرف خواهد شد.

سیستم زیمنس شرکت سایپا:

  • در صورتیکه پس از باز کردن سوئیچ، چراغ ایموبلایزر شروع به چشمک زدن کرد و یا در صورت نیاز به تعریف سوئیچ جدید پس از حصول اطمینان از وجود تگ و آنتن ایموبلایزر و سلامت ارتباط بین ICU و ECU طی مراحل مذکور در این دوره به تعریف سوئیچ بپردازید.
  • دقت داشته باشید در این سیستم هر بار که کد اشتباه وارد شود برای وارد کردن مجدد این کد باید مدت زمانی سپری شود که

مطابق جدول زیر می باشد. همچنین تنها ۱۰ بار میتوان این                                                                                           عمل را انجام داد در صورت اشتباه بودن کد بعد از ۱۰مرتبه                                                                                                  ICU قفل شده و باید تعویض گردد.

 

سیستم بوش شرکت سایپا:

  • دقت داشته باشید در سیستم ایموبلایزر بوش حداقل کلید های قابل تعریف ۲ کلید بوده و تعریف  ۱ کلید امکان پذیر نمی باشد. در سیستم ایموبلایزر بوش در صورت تعریف ۱کلید، موتور روشن نمی شود.
  • حداکثر ۵ کلید را می توان در سیستم ایموبلایزر بوش تعریف کرد.
  • در هنگام تعریف، زمانیکه دیاگ درخواست کلید دوم را کرد در کمتر از ۱۰ثانیه کلید دوم را وارد کرده و سوئیچ را باز کنید.
  • دقت داشته باشید آی سی EEPROM ایسیوی مورد نظر باید خام باشد.

 

سیستمCIM شرکت سایپا:

نکته:

  • دقت داشته باشید که در سیستم ایموبلایزر CIM حداقل ۲سوئیچ جهت معرفی کامل مورد نیاز بوده و تعریف یک کلید در مد اضطراری میسر می باشد.در صورت تعریف با یک سوئیچ خودرو روشن شده و چراغ ایموبلایزر چشمک زن خواهد بود.
  • در سیستم ایموبلایزر ۱CIM حداکثر کلید قابل تعریف ۵ عدد و در سیستم ایموبلایزر ۲CIM ، ۱۰عدد می باشد.

 

  • این مدل ایموبلایزر معمولا بر روی خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند نصب گردیده است.
  • در سیستم ایموبلایزر ۱CIM و ۲CIM بعد از بی اثر کردن ICU می توان آنرا با کد دیگری تعریف کرد.
  • برای تعریف کلید در این سیستم می بایست ICU و  ECU نو یا خام باشند، بنابراین قبل از انجام تعریف کلید باید هر دو مورد  ICU و  ECU را توسط دیاگ خام کرده و سپس آنها را تعریف کرد.
  • در صورت تعویض ICU در سیستم ایموبلایزر ۱CIM تگ سوئیچ باید تعویض گردد ولی در سیستم ایموبلایزر ۲CIM نیازی به تعویض تگ نیست.
  • تگ مورد استفاده درسیستم ایموبلایزر زیمنس CIM دارای شماره ی  ۷۹۳۶ می باشد.

——————————————————– ایرانخودرو:

پژو ۲۰۶ مالتی پلکس فرانسه:

نکته:

  • دقت داشته باشید عملیات تشریح شده در این جزوه به منظور تعریف سوئیچ پژو ۲۰۶ به استثنای تیپ  ۱و پژو  ۲۰۶ ایران می باشد.
  • دقت داشته باشید در پژو ۲۰۶ ایران از  ECU کروز استفاده شده است و سیستم ایموبلایزر مورد استفاده در این خودرو CIM می باشد .
  • دقت داشته باشید عملیات تعریف سوئیچ، کلید های معتبر قبلی را که در مراحل تعریف سوئیچ کنونی حاضر نیستند، نا معتبر می کند.
  • اگر کد اشتباه را وارد نمائیم دستگاه وارد مرحله بعدی می شود و تعداد کلید را می خواهد پس از وارد کردن تعداد کلید دستگاه اعلام می کند که کلید خراب است و عملیات در همین جا متوقف می شود.
  • اگر پس از این مرحله کد صحیح را بدست آورده و وارد دستگاه کنیم پیغام کد وارد شده صحیح نمی باشد اعلام می شود چون کد اشتباهی که ما قبلا داده بودیم برروی BSI ثبت شده و جهت رفع این ایراد باید مجددا BSI را دانلود نموده تا کد چهار رقمی صحیح وارد شده و تعریف کلید انجام شود.
  • قبل از تعریف کد در ECU موتور باید ابتدا به BSI کد بدهیم در غیر اینصورت ECU قادر به پذیرفتن کد نخواهد بود.

سیستم ایموبلایزر والئو شرکت ایرانخودرو:

 

نکته:

  • تعریف سوئیچ جدید در سیستم ایموبلایزر والئو بدون وجود سوئیچ قبلی امکان پذیر نمی باشد، مگر در حالتی که مجموعه ی کامل سوئیچ، ICUو ECU نو یا خام باشند. یعنی در صورت مفقود شدن هر دو کلید خودرو باید ECU و ICU را نو یا خام کرده و با ۲ عددکلید خام تعریف سوئیچ را انجام دهید.
  • در صورت موجود بودن یک کلید تعریف شده، با آن سوئیچ را باز کرده و ببندید و سپس با کلید خام سوئیچ را باز کنید و عملیات تعریف را انجام دهید.
  • در صورتیکه ۲ عدد کلید تعریف شده موجود است اما ECU تعویض شده )ECU خام است( یا ICU تعویض شده)ICU خام است(، با کلید اول سوئیچ را باز کرده و تعریف سوئیچ کنید و سپس سوئیچ را بسته و با کلید دوم سوئیچ را باز کنید.
  • توجه داشته باشید تعداد کلید های تعریف شده در این سیستم حداکثر ۲ کلید می باشد.
  • در این خودروها چراغ ایموبیلایزر وجود ندارد و ایراد سیستم ایموبلایزر از طریق چراغ چک اعلام می شود ..

 

نکته:

  • تگ مورد استفاده در این دارای شماره ی ۷۹۳۵ می باشد.
  • در سیستم ایموبلایزر زیمنس شرکت سایپا می توان حداکثر ۲ کلید را تعریف کرد.
  • در صورتیکه پس از باز کردن سوئیچ، چراغ ایموبلایزر شروع به چشمک زدن کرد و یا در صورت نیاز به تعریف سوئیچ جدید پس از حصول اطمینان از وجود تگ و آنتن ایموبلایزر و سلامت ارتباط بین ICU و ECU طی مراحل مذکور در این دوره به تعریف سوئیچ بپردازید.
  • دقت داشته باشید در این سیستم هر بار که کد اشتباه وارد شود برای وارد کردن مجدد این کد باید مدت زمانی سپری شود که

مطابق جدول زیر می باشد. همچنین تنها ۱۰ بار میتوان این                                                                                           عمل را انجام داد در صورت اشتباه بودن کد بعد از ۱۰مرتبه                                                                                                  ICU قفل شده و باید تعویض گردد.

 

 

  • تگ مورد استفاده در این دارای شماره ی ۷۹۳۶ می باشد.
  • دقت داشته باشید در سیستم ایموبلایزر بوش حداقل کلید های قابل تعریف ۲ کلید بوده و تعریف  ۱ کلید امکان پذیر نمی باشد. در سیستم ایموبلایزر بوش در صورت تعریف ۱کلید، موتور روشن نمی شود.
  • حداکثر ۵ کلید را می توان در سیستم ایموبلایزر بوش تعریف کرد.
  • در هنگام تعریف، زمانیکه دیاگ درخواست کلید دوم را کرد در کمتر از ۱۰ثانیه کلید دوم را وارد کرده و سوئیچ را باز کنید.
  • دقت داشته باشید آی سی EEPROM ایسیوی مورد نظر باید خام باشد.
  • در سیستم ضد سرقت با ECU بوش ۷٫۴٫۴M علائم چراغ ایمو بلایزر مشابه سیستم والئو می باشد یعنی ایراد سیستم ایموبیلایزر از طریق چراغ چک اعلام می شود.
  • افت ولتاژ باطری می تواند باعث ایراد در سیستم ایموبلایزر شود.

 

 

نکته:

  • دقت داشته باشید که در سیستم ایموبلایزر CIM حداقل ۲سوئیچ جهت معرفی کامل مورد نیاز بوده و تعریف یک کلید در مد اضطراری میسر می باشد.در صورت تعریف با یک سوئیچ خودرو روشن شده و چراغ ایموبلایزر چشمک زن خواهد بود.
  • در سیستم ایموبلایزر ۱CIM حداکثر کلید قابل تعریف ۵ عدد و در سیستم ایموبلایزر ۲CIM ، ۱۰عدد می باشد.
  • این مدل ایموبلایزر معمولا بر روی خودروهایی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند نصب گردیده است.
  • در سیستم ایموبلایزر ۱CIM و ۲CIM بعد از بی اثر کردن ICU می توان آنرا با کد دیگری تعریف کرد.
  • برای تعریف کلید در این سیستم می بایست ICU و  ECU نو یا خام باشند، بنابراین قبل از انجام تعریف کلید باید هر دو مورد  ICU و  ECU را توسط دیاگ خام کرده و سپس آنها را تعریف کرد.
  • در صورت تعویض ICU در سیستم ایموبلایزر ۱CIM تگ سوئیچ باید تعویض گردد ولی در سیستم ایموبلایزر ۲CIM نیازی به تعویض تگ نیست.
  • تگ مورد استفاده درسیستم ایموبلایزر زیمنس CIM دارای شماره ی  ۷۹۳۶ می باشد.

SSAT  شرکت ایرانخودرو:

نکته:

  • تگ مورد استفاده در سیستم ایموبلایزر SSAT دارای شماره ی ۷۹۳۶و نشانه ی SPCO می باشد و با تگ های استفاده شده در سیستم ایموبلایزر بوش، والئو و CIM متفاوت است و نمی توان از آنها استفاده کرد.
  • قطعات و منوی عیب یابی سیسستم ایموبلایزر SSAT مشابه زیمنس CIM می باشد.
0
دیدگاه‌های نوشته