شمع خودرو دنسو fk20hbr11 - فروشگاه تجهیزخودرو ثمین
فروشگاه تجهیزخودرو ثمین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شمع خودرو دنسو fk20hbr11

شمع فابریک برلیانس 

شمع خودرو دنسو fk20hbr11

معرفی شمع خودرو دنسو fk20hbr11 ساختار و ویژگی های دنسو دوس رسوزن FK20HBR-11 اصلی:
این محصول از سری شمع موتور سوزنی ایریدیم لیزری خانواده دنسو میباشدکه به سفارش شرکت تویوتا-لکسوس تولید میشودشرکت دنسو این محصول را با ویژگی خاص الکترودی طراحی نموده است که به تفضیل در ادامه توضیح خواهیم داد،ویژگی های بارز این محصول،الکترود ایریدیم با قطر ۰٫۶ میلیمتر از جنس ایریدیم خالص و تزریق با جوش لیزری و الکترود منفی آن سوزنی پلاتینیوم یا به عبارتی دوسر سوزن میباشد،این مزیت ویژه در شمع موتور های دنسو ایریدیم باعث تولید جرقه دقیق و بدون خطا میشود که کیفیت احتراق را بصورت مطلوبی بالا میبرد.

در این محصول از ابکاری با نیکل از استفاده شده است،این مزیت باعث جلوگیری از گریپاژ شمع موتور در داخل سیلندر به مرور زمان میشود و همچنین به مقدار قابل توجهی از رسوب کربنی در شاسی شمع موتور جلوگیری میکند.ویژگی دیگر این محصول دنسو استفاده از چینی الومینیم سیلیکات چندلایه و شیار دار برای جلوگیری از رسیدن به دمای شکست یا به عبارتی قطع شدن شمع میشود. مقاومت داخلی این محصول بسیار دقیق میباشد و در خودروهای ژاپنی عملکرد خوبی داشته است.

برای مثال یک شمع با مقاومت بالا شمعی است با الیاژ الکترود مرکزی پلاتینیوم و شمع دیگری که دارای مقاومت الکتریکی کمتری داشته باشد (جنس الکترود مرکزی ایریدیوم است ) حال بسته به نوع خودرو آنرا انتخاب میکنیم برای مثال در خودروی ۲۰۶ اکثرا اقدام به گذاشتن شمع سوزنی میکنند .
بعضی راضی و بعضی ناراضی هستند و دلیل نارضایتی انان سوختن کویل و احتراق ناقص در سیلندر میباشد و دلیل این نارضایتی بی دقتی در خرید شمع است معمولا شمع هایی که به عنوان شمع سوزنی در بازار فروخته میشود شمع ngk g-power میباشد .
که اکثرا بی دقتی کرده و این شمع را خریداری میکنند و بر روی خودروی خود نصب میکنند و نارضایتی که دارند به علت مقاومت بالا این شمع است به علت اینکه الیاژالکترود مرکزی در این شمع پلاتینیوم میباشد و الیاژ پلاتین دارای مقاومت الکتریکی بیشتری است نسبت به شمع نیکلی فابریک خودرو که مورد تایید کارخانه میباشد.
بنابراین قضیه جرقه داخل محفظه احتراق ضعیف تر میشود و لرزش ایجاد میشود و علاوه بر لرزش به کویل نیز فشار میاورد زیرا که مقاومت الکتریکی شمع زیاد است و به سیم پیچ داخل ان اسیب میزند یا سیم پیچ میسوزد یا مقاومت ان بالا میرود (نیم سوز میشود ) و خودرو با مشکل احتراق ناقص و چراغ چک به تعمیرگاه مراجعه میکند.
دلیل اینکه پیشنهاد میکنم شمع های نیکلی برداشته شود و شمع ایریدیوم نصب شود این است که شمع های نیکلی در دمای بالا و حرارت بالای موتور جرقه آن از ابی به قرمز تبدیل شده و در موتور به علت احتراق ناقص ایجاد دود میکند.
که همان دوده یا کربن ها در کارکرد موتور گداخته میشود و نقش شمع دایم روشن را بازی میکند و عدم هماهنگی در احتراق سیلندر ها موجب ناک شده و عواقبی از جمله جرم زیاد درون موتور و الایندگی زیاد را در پی دارد .

داشتن هسته مسی دیگر ویژگی این محصول میباشد،هسته مسی در داخل شمع موتور مانند یک مبدل حرارتی عمل میکند و شمع موتور را همواره در دمای تعریف شده نگه میدارد.

استفاده از واشر حجیم و ابکاری شده با نیکل مانع ورود و نشت به بلوک سیلندر میشود.

سایز رزوه، پایه و آچار شمع دنسو ایریدیوم لیزری ۳۴۲۶:
این شمع موتور ارتفاع پایه آن ۲۶٫۵ میلیمتر میباشد که در اصطلاح عامیانه پایه بلند گفته میشود،سایز آچار آن ۱۶ میلیمتر یا ۵/۸ اینچ میباشد که در اصطلاح عامیانه یعنی با آچار ۱۶ میتوان این شمع را نصب کرد ،سایز رزوه آن ۱۴ میلیمتر میباشد.که در اصطلاح عامیانه سایز سر سیلندر میباشد که شمع موتور در داخل آن بسته میشود.ترمینال شمع ثابت میباشد بدین معنی که محلی که وایر روی آن نصب میشود پیچی نیست و فقط وایر های نوع ترمینال بزرگ به این شمع موتور متصل میشوند.

شمع سوزنی ایریدیم پایه بلند دو سر سوزن دنسو مناسب :

این محصول مناسب طیف وسیعی از خودروها از جمله تویوتا آریون، کمری ۲٫۵، تویوتا پرادو لندکروز، نیسان مورانو ، هیوندای سانتافه، سوناتا، کیا اسپرتیج ، اپتیما ، سراتو و… کاربرد دارد چنانچه در انتخاب شمع موتور خود اطلاعات فنی دقیق ندارید میتوانید از طریق تماس با پشتیبانی یا منوی انتخاب خودرو، محصول مناسب خودرو خود را پیدا کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته