فروشگاه تجهیزخودروثمین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن(5علت)

علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن

علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن

علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن در این مقاله سعی داریم عوامل اصلی لرزش موتور را بررسی کنیم تا چک لیستی برای عیب یابی خودرو با ایراد لرزش پیشرانه داشته باشیم و طبق برنامه برای عیب یابی اقدام کنیم. هر عاملی که در سیستم سوخت رسانی تاثیر مستقیم بر روی احتراق موتور دارد باید با دقت بررسی شود. در ادامه قطعاتی که ارتباط مستقیم با احتراق خودرو دارند برای شما تشریح می‌کنیم.

۱-شمع خودرو 

شمع خودرو یکی از قطعاتی است که تاثیر مستقیم بر روی احتراق خودرو دارد و همچنین از حالات شمع می‌توانیم عیب یابی آسان تری داشته باشیم. اگر شمع خودرو کیفیت مناسبی نداشته باشد و یا میزان الکترود آن کم تر از حد مجاز یا استاندارد باشد و یا فاصله بین الکترود مثبت و الکترود منفی کمتر و یا بیشتر از حد مجاز باشد جرقه خوبی در داخل سیلندر نخواهیم داشت و انرژی مخلوط سوخت وهوا به طور کامل آزاد نخواهد شد و این می تواند باعث لرزش موتور خودرو شما شود.

برای تنظیم دهانه شمع به میزان استاندارد به دفترچه ی راهنمای تعمیرات آن خودرو مورد نظر مراجعه می‌کنیم.

کلیه شمع های موجود در بازار ساخت کشور چین هستند و با برندهای ژاپنی ،آلمانی ،روسی به فروش میروند ما در فروشگاه تجهیز خودرو ثمین انواع شمع های خودرو را در کیفیت درجه یک و حتی شمع های استوک ژاپنی را داریم که توانسته ایم رضایت مشتریان را برآورده کنیم .

شمع انجیکا ایریدیوم ZFR6FIX-11p

 

 

۲-وایر شمع 

وایر شمع تقویتی با کیفیت بالا – تجهیز خودرو ثمین

آیا موتور خودروی شما هنگام گاز دادن لرزش می‌کند؟ آیا با مشکلات وایر شمع‌های با کیفیت پایین مواجه هستید؟ حالا می‌توانید با وایر شمع تقویتی با کیفیت بالا از تجهیز خودرو ثمین استفاده کنید و تجربه‌ای متفاوت از عملکرد موتور خودرو را تجربه کنید.

وایر شمع تقویتی تجهیز خودرو ثمین با مزایای بی‌نظیری برای بهبود عملکرد موتور شما طراحی شده است. این وایرها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و با استفاده از مواد با کیفیت عالی ساخته شده‌اند، تا نیازهای حرفه‌ای خودروهای امروزی را برآورده کنند.

مزایای وایر شمع تقویتی تجهیز خودرو ثمین:

1. هشت میل تمام سیلیکون: این وایرها با استفاده از مواد با کیفیت عالی ساخته شده‌اند و دارای هشت میل تمام سیلیکون هستند. این ویژگی باعث افزایش استحکام و دوام وایرها در برابر شرایط سخت رانندگی می‌شود.

2. مقاومت صفر: وایرهای تقویتی تجهیز خودرو ثمین دارای مقاومت صفر هستند، که به معنای کاهش تلفات انتقال انرژی و افزایش کارایی وایرها است. این ویژگی باعث بهبود کیفیت احتراق و عملکرد موتور می‌شود.

3. ساختار 32 رشته‌ای: وایرهای تقویتی تجهیز خودرو ثمین از 32 رشته سیم مسی تشکیل شده‌اند. این ساختار منحصر به فرد باعث کاهش مقاومت الکتریکی و افزایش جریان برق در وایرها می‌شود، که نتیجه آن بهبود قابل توجهی در عملکرد موتور شما خواهد بود.

با وارد شدن وایر شمع تقویتی تجهیز خودرو ثمین به خودرویتان، لذت ببرید از:
– عملکرد بهتر و پرقدرت‌تر موتور
– کاهش لرزش و لغزش موتور هنگام گاز دادن
– صرفه‌جویی در مصرف سوخت
– افزایش عمر مفید شمع‌ها

 

مزایا و معایب وایر تقویتی

مزایا و معایب وایر تقویتی

 

۳- سوزن انژکتور

بررسی علت لرزش موتور هنگام گاز دادن ناشی از سوزن انژکتور

مقدمه:
لرزش موتور هنگام گاز دادن یکی از مشکلاتی است که ممکن است در خودروها رخ دهد و به پایداری و عملکرد موتور تأثیر بگذارد. یکی از علل احتمالی لرزش موتور، سوزن انژکتور است. در این مقاله، به بررسی این علت متداول لرزش موتور می‌پردازیم و عوامل مرتبط با سوزن انژکتور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سوزن انژکتور نارنجی ef7

سوزن انژکتور نارنجی ef7

بخش اول: مفهوم و عملکرد سوزن انژکتور

1. سوزن انژکتور: سوزن انژکتور قطعه‌ای است که در سیستم سوخت‌رسانی خودرو قرار دارد و وظیفه اصلی آن تنظیم جریان سوخت ورودی به سیلندرها است. سوزن انژکتور به واسطه فشار سوخت در داخل سیستم، باز و بسته می‌شود تا سوخت به درستی و هماهنگی با سیکل احتراق وارد سیلندر شود.

2. عملکرد سوزن انژکتور: وقتی که سیستم الکترونیکی خودرو سیگنال فعال‌سازی به سوزن انژکتور می‌دهد، سوزن باز شده و سوخت تحت فشار از نازل سوزن به سیلندر وارد می‌شود. پس از اتمام دوره احتراق، سوزن به محل خود برمی‌گردد و خروج سوخت را مسدود می‌کند.

بخش دوم: علت لرزش موتور ناشی از سوزن انژکتور

1. خرابی یا کثیف شدن سوزن انژکتور: یکی از علل اصلی لرزش موتور هنگام گاز دادن، خرابی یا کثیف شدن سوزن انژکتور است. سوزن انژکتور ممکن است به علت استفاده طولانی مدت یا وجود ذرات آلودگی در سوخت، خراب یا کثیف شود. این مشکل می‌تواند منجر به عدم عملکرد صحیح سوزن انژکتور شده و لرزش موتور را ایجاد کند.

2. عدم هماهنگی در فشار سوزن انژکتور: اگر فشار سوزن انژکتور به درستی تنظیم نشود، ممکن است لرزش موتور به وجود آید. فشار نامناسب سوزن انژکتور می‌تواند باعث تنظیم نامناسب جریان سوخت و وردیابی دقت سوزن انژکتور شود که می‌تواند لرزش موتور را ایجاد کند.

3. نشت سوزن انژکتور: در برخی موارد، سوزن انژکتور ممکن است نشت داشته باشد و سوخت به درستی تنظیم نشود. این نشت می‌تواند باعث لرزش موتور شود و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد.

بخش سوم: راه‌حل‌ها و پیشنهادات

1. تعویض سوزن انژکتور: اگر سوزن انژکتور خراب یا کثیف شده است، بهتر است آن را تعویض کنید. سوزن انژکتور جدید به درستی عمل خواهد کرد و مشکل لرزش موتور را حل خواهد کرد.

2. تمیز کردن سوزن انژکتور: اگر سوزن انژکتور کثیف شده است، می‌توانید آن را تمیز کنید. با استفاده از مواد شوینده مخصوص سوزن انژکتور، آن را به دقت تمیز کنید و از ذرات آلودگی پاکسازی کنید. این کار می‌تواند عملکرد سوزن انژکتور را بهبود بخشید و لرزش موتور را کاهش دهد.

3. بررسی و تنظیم فشار سوزن انژکتور: اگر فشار سوزن انژکتور نامناسب است، آن را بررسی و تنظیم کنید. این کار باید توسط یک تکنسین ماهر انجام شود تا فشار مناسب را برای جریان سوخت تنظیم کند و لرزش موتور را به حداقل برساند.

4. بررسی و تعمیر نشت سوزن انژکتور: اگر سوزن انژکتور نشت دارد، بهتر است آن را بررسی و تعمیر کنید. نشت سوزن انژکتور باعث عملکرد نامناسب سیستم سوخت‌رسانی می‌شود و لرزش موتور را ایجاد می‌کند. تعمیر نشت سوزن انژکتور باعث بهبود عملکرد موتور و کاهش لرزش خواهد شد.

نتیجه‌گیری:
لرزش موتور هنگام گاز دادن ممکن است به علت مشکلاتی در سوزن انژکتور رخ دهد. خرابی یا کثیف شدن سوزن، عدم هماهنگی در فشار سوزن انژکتور و نشت سوزن انژکتور می‌تواند از علل اصلی این مشکل باشند. با تعویض یا تمیز کردن سوزن انژکتور

بررسی و معرفی سوزن انژکتور نارنجی برای خودروهای ایرانی

در صنعت خودروسازی، استفاده از سوزن انژکتور نارنجی برای سیستم سوخت‌رسانی خودروها به عنوان یک قطعه استوک اروپایی تست شده، جایگاه ویژه‌ای دارد. در این مقاله، به بررسی و معرفی سوزن انژکتور نارنجی برای خودروهای ایرانی مانند پژو 206 TU5، پژو 207 با ایسیو بوش، پارس موتور TU5، پژو 405 SLX، سمند موتور ملی با ecu بوش، پراید، تیبا، ساینا و کوئیک می‌پردازیم.

بخش اول: معرفی سوزن انژکتور نارنجی

1. ویژگی‌های سوزن انژکتور نارنجی: سوزن انژکتور نارنجی یک قطعه استوک اروپایی است که در سیستم سوخت‌رسانی خودروها استفاده می‌شود. این سوزن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را به یک گزینه مناسب برای خودروهای ایرانی می‌کند.

2. سازگاری با خودروهای ایرانی: سوزن انژکتور نارنجی به خوبی با خودروهایی نظیر پژو 206 TU5، پژو 207 با ایسیو بوش، پارس موتور TU5، پژو 405 SLX، سمند موتور ملی با ecu بوش، پراید، تیبا، ساینا و کوئیک سازگاری دارد. این به معنای این است که سوزن نارنجی به درستی با سیستم سوخت‌رسانی این خودروها هماهنگی دارد و عملکرد بهینه را به ارمغان می‌آورد.

3. تست شده و قابل اعتماد: سوزن انژکتور نارنجی به عنوان یک قطعه استوک اروپایی تست شده، دارای قابلیت اعتماد و اثبات عملکرد خود است. این سوزن در شرایط مختلف آزمایش شده و تضمین می‌شود که به طور قابل اعتمادی در خودروها عمل خواهد کرد.

 

بخش دوم: مزایای استفاده از سوزن انژکتور نارنجی

1. بهبود عملکرد موتور: سوزن انژکتور نارنجی با تنظیم دقیق جریان سوخت و ورودیابی مناسب، بهبود عملکرد موتور را فراهم می‌کند. این سوزن توانایی تنظیم جریان سوخت را دارد و باعث بهبود توان و راندمانموتور و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

2. کاهش آلودگی محیطی: با استفاده از سوزن انژکتور نارنجی، سوخت به طور دقیق و بهینه به محفظه احتراق تزریق می‌شود. این عمل باعث کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای مضر می‌شود، که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

3. استحکام و دوام بالا: سوزن انژکتور نارنجی از جنس با کیفیت و مقاومی ساخته شده است، که باعث استحکام و دوام بالای آن می‌شود. این سوزن قادر است با شرایط سخت رانندگی و فشارهای بالا سازگاری داشته باشد و از طریق تحمل فشارهای مکانیکی بالا عملکرد بهینه را ارائه دهد.

4. سهولت نصب و استفاده: سوزن انژکتور نارنجی به راحتی قابل نصب و استفاده است. با توجه به سازگاری آن با خودروهای معروف در ایران، تعویض و نصب این سوزن بسیار ساده و آسان است.

نتیجه‌گیری:
سوزن انژکتور نارنجی به عنوان یک قطعه استوک اروپایی تست شده و سازگار با خودروهای ایرانی، بهبود عملکرد موتور، کاهش آلودگی محیطی، استحکام و دوام بالا و سهولت نصب و استفاده را به ارمغان می‌آورد. با توجه به این مزایا، توصیه می‌شود که سوزن انژکتور نارنجی را در بازار ایران معرفی و به فروش برسانید. این سوزن می‌تواند به عنوان یک گزینه حرفه‌ای برای بهبود عملکرد و بهینه‌سازی سیستم سوخت‌رسانی خودروهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

سوزن انژکتور نارنجی tu5 بوش

علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن

 

کویل۴- کویل

کویل برق ۱۲ ولت خودرو را بین ۱۲ الی ۲۴ هزار ولت افزایش می‌دهد تا شمع برق با ولتاژ مناسب برای ایجاد جرقه در سیلندر خودرو را داشته باشد. این ولتاژ از طریق وایر و یا بوت وایر انتقال پیدا می‌کند.

در حالتی که سیم پیچ های داخلی کویل دچار فرسودگی شده باشند باعث بالا رفتن سیم پیچ آنها می‌شود که در نتیجه ولتاژ تولیدی نهایی کویل کاهش پیدا می‌کند و احتراق به خوبی و درستی شکل نمی‌گیرد که باعث با لرزش کارکردن موتور خودرو می‌گردد. می‌توان کویل را تست اهمی گرفت و از سلامت کویل اطمینان حاصل کرد.

 

کویل

 

5-تاب داشتن دیسک و صفحه کلاج

بررسی علت لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن ناشی از تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ

مقدمه:
لرزش موتور ماشین هنگام گاز دادن یکی از مشکلاتی است که ممکن است در خودروها رخ دهد و می‌تواند به پایداری و عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. یکی از علل احتمالی لرزش موتور، تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ است. در این مقاله، به بررسی این علت متداول لرزش موتور می‌پردازیم و عوامل مرتبط با تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بخش اول: مفهوم و عملکرد دیسک و صفحه کلاچ

1. دیسک کلاچ: دیسک کلاچ یک قطعه مهم در سیستم کلاچ خودرو است که بین دیسک و صفحه کلاچ قرار می‌گیرد. وظیفه دیسک کلاچ، انتقال نیروی موتور به جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت خودرو است.

2. صفحه کلاچ: صفحه کلاچ جزئی دیگر از سیستم کلاچ است که با فشار دادن بر روی آن توسط دسته کلاچ، اتصال بین دیسک و صفحه کلاچ برقرار می‌شود و نیروی موتور به جعبه دنده منتقل می‌شود.

بخش دوم: علت لرزش موتور ناشی از تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ

1. فرسایش دیسک و صفحه کلاچ: یکی از علل اصلی تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ، فرسایش آن‌ها است. در طول زمان و استفاده مداوم، دیسک و صفحه کلاچ ممکن است ساییده شده و کیفیت اتصال بین آن‌ها کاهش یابد که می‌تواند لرزش موتور را ایجاد کند.

2. عدم تعادل در دیسک و صفحه کلاچ: اگر دیسک و صفحه کلاچ درست نصب نشوند و تعادل در اتصال آن‌ها حفظ نشود، ممکن است لرزش موتور بوجود آید. عواملی مانند نصب ناصحیح، تنظیم نادرست فشار کلاچ، یا وجود مواد غریبه بین دیسک و صفحه کلاچ می‌توانند این عدم تعادل را ایجاد کنند.

3. عدم هماهنگی در سیستم کلاچ: اگر سیستم کلاچ، از جمله دیسک، صفحه، و مکانیزم کنترل کلاچ، به درستی تنظیم نشوند، ممکن است لرزش موتور بوجود آید. عواملی مانند تنظیم نادرست فشار کلاچ، وجود مواد غریبه بین دیسک و صفحه کلاچ، یا خرابی در مکانیزم کنترل کلاچ می‌توانند این عدم هماهنگی را ایجاد کنند.

4. خرابی در سیستم کلاچ: خرابی‌هایی مانند ساییدگی شدید دیسک و صفحه کلاچ، شکستن قطعات سیستم کلاچ، یا خرابی در مکانیزم کنترل کلاچ می‌توانند باعث لرزش موتور شوند. این خرابی‌ها معمولاً نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارند تا مشکل رفع شود.

بخش سوم: راهکارهای رفع مشکل

1. بازرسی و تعمیر دوره‌ای: برای جلوگیری از لرزش موتور ناشی از تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ، لازم است که سیستم کلاچ به طور دوره‌ای بازرسی و تعمیر شود. این شامل بررسی فشار کلاچ، تنظیم صحیح آن، و بررسی ساییدگی و خرابی در دیسک و صفحه کلاچ است.

2. تعویض قطعات: در صورتی که دیسک و صفحه کلاچ به طور جدی ساییده شده یا خراب شده باشند، لازم است که قطعات معیوب تعویض شوند. همچنین، در صورت وجود خرابی در مکانیزم کنترل کلاچ نیز باید قطعات مربوطه تعمیر یا تعویض شوند.

3. تنظیم صحیح فشار کلاچ: تنظیم درست فشار کلاچ بسیار مهم است. باید از تنظیم صحیح فشار کلاچ اطمینان حاصل شود تا اتصال بین دیسک و صفحه کلاچ به درستی برقرار شود و لرزش موتور کاهش یابد.

4. استفاده از قطعات با کیفیت: استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد، مانند دیسک و صفحه کلاچ اصلی تولیدکننده خودرو، می‌تواند به جلوگیری از لرزش موتور

 

 

 

 

0
دیدگاه‌های نوشته