علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص - فروشگاه تجهیزخودرو ثمین
فروشگاه تجهیزخودرو ثمین
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص

شمع بوش اصلی fr7dc+

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص 

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص  می تواند برای مالکین خودرو آزار دهنده باشد و آن‌ها را نگران کند و حتی باعث افزایش صدای موتور می شود. گاهی اوغات مخاطبان ما در شبکه های اجتماعی از ما می پرسند “چرا بدون اینکه پدال گاز را فشار دهم خودرو، خود به خود گاز می دهد؟” یا می پرسند “چرا بعد از اینکه پدال گاز را رها می کنم دور موتور بالا می ماند؟” یا مثلا “چرا هنگام کلاچ گرفتن خودرو گاز می خورد؟”.

دور آرام خودرو فرآیندی است که در آن خودرو روشن است اما وسیله نقلیه حرکت نمی کند. حالت دور آرام برای موقعیت های زیادی لازم است. مانند زمانی که شما پشت چراق قرمز توقف کرده اید و یا در هر نقطه ای که نیاز به خاموش کردن ماشین ندارید اما حرکت هم نمی کنید. گاهی اوقات شاید دیده باشید دور موتور کم بالا می رود تا موتور خودرو گرم شود، اما مشکل زمانی پیش می آید که بعد از گرم شدن موتور همچنان RPM یا دور موتور شما بالا است.

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص  می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و فقط هم مختص خودروهایی که دارای دریچه گاز سیمی هستند نیست و در خودروهای دریچه گاز برقی هم این اتفاق می افتد. به صورت کلی گاز خوردن ماشین زمانی رخ می دهد که مخلوط هوا/سوخت به صورت متعادل در خودرو برقرار نشود. در ادامه به صورت کامل به دلایل مختلف گاز خوردن خودرو می پردازیم.

ویدیو آموزش برطرف کردن ایراد گاز خوردن پراید یورو 4

 

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص ؟

تنها عامل گاز خوردن خودرو در حالتی که موتور خودرو بدون بار است، مثل زمانی که کلاچ گرفته شده است یا پدال گاز را فشار نداده ایم و خودرو در حالت خلاص قرار دارد، ورود هوای اضافه ی به مانیفولد هوا ی موتور می‌باشد. گاز خوردن اضافی یا گاز هرز خوردن موتور خودرو باعث افزایش مصرف سوخت و آلایندگی های خودرو می‌شود و در مواقع اضطراری، در خودروهای دنده ای که از دنده معکوس دادن برای کنترل سرعت خودرو استفاده می‌کنند، چون ماشین خود به خود گاز می‌خورد سرعت خودرو کاهش پیدا نمی‌کند و کنترل خودرو را دشوار می کند.

به صورت کلی گاز خوردن موتور بدین معنا می‌باشد که هوای اضافی و محاسبه نشده به سمت موتور می‌رود و ایسیو (ECU) یا کامپیوتر خودرو قادر به مدیریت کردن و کنترل کردن آن نیست. اگر خودرو شما در حالت های مختلف گاز می‌خورد و دور موتور بیهوده بالا می‌رود، باید عیب یابی کنید که از کدام قسمت هوا وارد موتور می‌شود.

کدام خودروها گاز می خورند

در این مقاله به تمامی مواردی که در خودروهای با دریچه گاز سیمی و دریچه گاز برقی که باعث می‌شود خودرو خود به خود گاز بخورد و دور موتور شما بالا رود را بررسی کنیم. موارد بررسی شده در محتوای زیر مربوط به گاز خوردن پراید، گاز خوردن پژو، گاز خوردن 206، گاز خوردن تیبا، گاز خوردن در حالت درجا، گاز خوردن خودرو های ایرانی، گاز خوردن الکی ماشین، گاز خوردن در هنگام استارت، گاز خوردن خودروهای دریچه گاز برقی، گاز خوردن خودروهای خارجی و گاز خوردن خودروهای چینی می‌شود.

استپر موتور یا موتور پله ای

استپر موتور یا موتور پله ای یکی از عملگرهای مهم در سیستم سوخت رسانی انژکتوری محسوب می‌شود. استپرموتور وظیفه دارد تا هوای دور آرام موتور را در حالت درجا و در حالتی که پدال گاز را راننده فشار نمی‌دهد تامین کند. استپر موتور تقریبا خرابی متوسطی دارد و خرابی آن در گاز خوردن ماشین و یا خاموش شدن ماشین و یا لرزش موتور تاثیر دارد. استپر موتور در خودروهایی که دریچه گاز سیمی دارند وجود دارد و معمولا بر روی دریچه گاز نصب می‌شود.

برای عیب یابی استپر موتور در هنگام گاز هرز خوردن خودرو باید از دستگاه عیب یاب یا همان دستگاه دیاگ استفاده کنید. در حالتی که خودرو گاز می‌خورد حتما پارامتر استپر موتور یا موتور پله ای را بررسی کنید. پارامتر استپر موتور در خودروهای مختلف متفاوت است، اما به صورت کلی این عدد باید حدود 45 تا 50 باشد.

اگر عدد استپر در رنج استاندارد نباشد بدین معناست که یا مشکل از هوا کشیدن خودرو از جای دیگر می‌باشد که ایسیو موتور سعی دارد با کنترل استپر موتور گاز خوردن موتور را کنترل کند. و یا اینکه خود استپر موتور به مشکل خورده است. معمولا سیم پیچ استپر موتور و شفت آن دچار خرابی می‌شود که مشکلاتی نظیر گاز خوردن بی مورد خودرو و یا خاموش شدن ناگهانی خودرو می‌شود. اگر نیاز به خرید استپر موتور با کیفیت دارید می توانید همین حالا با شماره09188364407 تماس بگیرید

سنسور موقعیت دریچه گاز (TPS)

سنسور موقعیت دریچه گاز در خودرو های دریچه گاز سیمی وجود دارد. این سنسور مقدار فشرده شدن پدال گاز توسط راننده را به ایسیو گزارش می‌دهد و ایسیو با این اطلاعات و پردازش آن به بقیه عملگرهای خودرو دستور لازم را صادر می‌کند. ایسیو موتور با تحلیل ولتاژ خروجی سنسور دریچه گاز زاویه باز بودن پولکی دریچه را محاسبه می‌کند. حالا اگر سنسور دریچه گاز خراب شود ولتاژ خروجی آن ممکن است که بالا رود این ولتاژ اضافه باعث می‌شود ایسیو موتور در محاسبه زاویه دریچه گاز دچار استباه شود و خودرو خود به خود گاز بخورد.

برای عیب یابی سنسور دریچه گاز، دستگاه دیاگ را به خودرو متصل کنید و در قسمت پارامترهای موتور ولتاژ خروجی سنسور دریچه گاز و زاویه دریچه گاز را بررسی کنید. در خودرو های ایرانی به جز ایسیو SL96 زاویه دریچه گاز در حالت درجا یا بی بار در واقع در حالتی که پدال گاز آزاد است باید 0 تا 0.5 درجه باشد. اگر این زاویه بیش از حد باشد ایسیو موتور به اشتباه متوجه می‌شود که راننده پدال گاز را فشرده و با عقب کشیدن استپر موتور و ارسال سوخت بیشتر دور موتور خودرو را بالا می‌برد. بعد از هر بار تعویض این سنسور حتما باید ایسیو را فلش یا ریست کنید و در خودرو های با ایسیوموتور SSAT حتما از سنسور دریچه گاز مخصوص SSAT استفاده کنید.

خرابی فنر دریچه گاز سیمی

در دریچه گازهای سیمی از یک فنر جهت برگشت پولکی و بستن راه هوا به داخل مانیفولد هوا استفاده می‌کنند. در صورت خرابی یا ضعیف شدن این فنر، پولکی دریچه گاز یا دیر برمی‌گردد که باعث می‌شود دور موتور خودرو دیر به حالت عادی خود باز گردد و یا اینکه فنر توانایی این را ندارد که به صورت کامل پولکی را در جای اول خود باز گرداند و کمی پولکی باز می‌ماند که باعث می‌شود هم زاویه دریچه گاز در ایسیو بالا رود و هم اینکه هوای اضافی به موتور برسد که در نهایت خودرو گاز می‌خورد. برای عیب یابی این مشکل می‌توانید از دستگاه دیاگ استفاده کنید و پارامتر زاویه دریچه گاز را مورد بررسی قرار دهید.

تاثیر رگلاژ پولکی دریچه گاز در گاز خوردن خودرو

بر روی دریچه گاز سیمی یک پیچ تنظیم وجود دارد که این پیچ تنظیم مقدار باز بودن پولکی در حالت پیش فرض یا در حالت عادی را کنترل می‌کند. گاهی اوقات که خودرو دچار خاموش شدن ناگهانی می‌شود که در اثر خرابی استپر موتور یا…. بعضی از تعمیرکاران خودرو که نمی‌توانند مشکل اصلی خودرو را پیدا کنند با این پیچ تنظیم دور پولکی را بازتر می‌کنند تا دور موتور خودرو را بالاتر ببرند و وقتی شما مشکل اصلی خودرو را حل می‌کنید می‌بینید که خودرو خود به خود و بیهوده گاز می‌خورد که حتما باید پیچ تنظیم را بررسی کنید. گاهی اوقات رانندگان کنجکاو با دستکاری این پیچ موجب این مشکل می‌شوند.

در بعضی موارد زیادی بسته بودن این پیچ که باعث باز شدن پولکی می‌شود در پارامتر سنسور دریچه گاز اختلال ایجاد کند و در حالتی که پدال گاز را فشار نداده ایم زاویه دریچه گاز بالای 0 تا 0.5 قرار گیرد که باعث گاز خوردن ماشین می‌شود.

کور کن دریچه گاز پژو

در موتورهای XU7 که بر روی خودرو های سمند، پارس و 405 و آریسان 2 نصب شده است دارای یک کورکن پلاستیکی می‌باشد. این کور کن پلاستیکی محفظه هوای ورودی برای مسیر دور آرام و وروی استپر موتور با مسیر هوای خروجی استپر موتور را جدا می‌کند. در صورت هرگونه سوراخ شدگی و یا مشکل آب بندی نبودن واشر آن باعث می‌شود تا که در این نوع موتورها شاهد گاز خوردن بیهوده موتور باشیم. حتما بعد از شستشو این قطعه در صورت معیوب بودن واشر آن، واشر نو تهیه کنید و بر روی دریچه ببندید. سعی کنید از چسب برای آب بندی کورکن دریچه گاز پژو استفاده نکنید چون باعث می‌شود راه های ورودی و خرجی هوا کیپ تر شود.

تاثیر سیم گاز بر گاز خوردن ماشین

در خودروهای دارای دریچه گاز سیمی، از یک کابل برای انتقال حرکت پدال گاز از سمت زیر پای راننده تا دریچه گاز خودرو استفاده می‌شود. سیم گاز از یک کابل فلزی با روکش پلاستیکی تشکیل شده است که کابل داخلی آن متحرک است. در زمانی که سیم گاز تعویض میشود و یا اینکه برای تعمیرات جدا می‌شود، در زمان نصب مجدد باید به درستی بر روی دریچه گاز قرار گیرد و رگلاژ آن بسیار مهم است. در صورتی که خیلی عقب تنظیم کنیم پدال گاز دارای خلاصی بیهوده می‌شود و در حالتی بیش از حد جلوتر تنظیم شود باعث می‌شود پولکی دریچه گاز با شود و در نهایت می‌توانید با دستگاه دیاگ ببینید که پارامتر سنسور زاویه دریچه بیش از حد مجاز می‌باشد.

خرابی و یا زنگ زدگی کابل فلزی سیم گاز هم باعث می‌شود هم پدال گاز خودرو سفت شود و هم به صورت مقطعی حرکت پدال را به دریچه گاز انتقال دهد.

دریچه گاز برقی

در خودروهایی که از دریچه گاز برقی بهره می‌برند یک الکتروموتور حرکت دادن پولکی دریچه گاز را بر عهده دارد. دریچه گاز برقی از یک الکتورموتور، پتانسیومتر و پولکی تشکیل شده است.

کنترل دریچه گاز برقی به صورت کامل بر عهده ایسیو موتور می‌باشد و و در صورتی که پتانسومتر داخلی دریچه گاز خراب باشد و دریچه گاز اطلاعات اشتباهی به ECU ارسال کند، کنترل دریچه گاز دچار اختلال می‌گردد. در صورت خرابی الکتروموتور داخل دریچه گاز مشکلاتی مانند: گاز خوردن خودرو و بالا رفتن دور موتور و گاز نخوردن مقطعی می‌شود. برای عیب یابی دریچه گاز برقی، دستگاه دیاگ را به خودرو متصل کنید و بر اساس شواهد موجود خودرو پارامتر پتانسیومتر و زاویه دریچه گاز را بررسی کنید و در صورت مغایرت پارامتر با خودرو، مشکل خرابی دریچه گاز برقی می‌باشد. زاویه دریچه گاز برقی بر خلاف دریچه گاز های سیمی نباید 0 باشد و از 3 تا 6 درجه در ایسیو های مختلف در حالت درجا و بی بار باید زاویه داشته باشد.

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص

علت گاز خوردن ماشین در حالت خلاص

پدال گاز برقی

در خودروهایی که از دریچه گاز برقی استفاده می‌کنند، ایسیو موتور مقدار فشرده شدن پدال گاز توسط راننده را از پدال گاز برقی دریافت می‌کند. تفاوت پدال گاز برقی با پدال گاز معمولی در این است که، پدال گاز برقی دارای یک یا دو پتانسیومتر می‌باشد که زاویه پدال را برای ایسیو به شکل ولتاژ ارسال می‌کند و یک قطعه الکترومکانیکی می‌باشد اما پدال گاز معمولی اهرم سیم گاز به آن متصل می‌شود.

در صورت خرابی هر کدام یک از پتانسیومترهای داخلی پدال گاز برقی، خودرو به حالت اضطراری (Limp Home) می‌رود و از یک دور موتوری بیشتر گاز نمی‌خورد و دور موتور در حالت درجا بیشتر از حالت عادی می‌شود و در واقع خودرو گاز می‌خورد که البته همزمان چراغ چک خودرو روشن می‌شود. برای عیب یابی پدال گاز برقی با دستگاه دیاگ می‌توانید کد خطای آن را ببینید و عملکرد هر دو پتانسیومتر را نسبت به یکدیگر بررسی کنید.

سوییچ پدال کلاچ عامل گاز خوردن خودرو در حالت کلاچ گیری

جالب است که بدانید خرابی و یا از کار افتادگی سوییچ پدال کلاچ باعث گاز خوردن خودرو می‌شود. البته سوییچ کلاچ در خودرو های دارای دریچه گاز برقی استفاده شده است و عموما در خودروهای دریچه گاز سیمی، میکروسوییچ پدال کلاچ وجود ندارد اما برخی از خودروها دارند. در صورتی که پلاتین های این سوییچ خراب شود ایسیو موتور متوجه نمی‌شود که راننده کلاچ گرفته است و بار از روی موتور برداشته شده است در این حالت ایسیو موتور دیر متوجه کم شدن بار موتور می‌شود و در نهایت دور موتور دیر بر می‌گردد.

این حالت گاز خوردن موتور بیشتر در زمان کلاچ گرفتن است و مشتری با مشکل اینکه کلاچ می‌گیرم خودرو گاز می‌خورد به تعمیرگاه مراجعه می‌کند. برای عیب یابی این قطعه هم می‌توانید به روش سنتی از تست لامپ و مولتی متر استفاده کنید و هم در خودروهای داخلی پارامتر آن را در دستگاه دیاگ یا همان دستگاه عیب یاب مشاهده کنید که در صورت خرابی این قطعه و گاز خوردن بین دنده خودرو تعویض کنید.

هوا کشیدن خودرو از اورینگ ها و واشرها

زمانی که اورینگ ها خشک شوند و خاصیت ارتجاعی خودر را از دست بدهند باعث هوا کشیدن مانیفولد از همین اورینگ ها می‌شود.

نقش اورینگ انژکتور در گاز خوردن خودرو

خشک شدگی و هوا کشیدن مانیفولد در صورت خرابی اورینگ انژکتور از جمله ایرادات شایعی می‌باشد که بر روی خودرو اتفاق می‌افتد و پیش می‌آید. هوا کشیدن از اورینگ انژکتور باعث گاز خوردن خودرو می‌گردد که برای عیب یابی آن از پارامتر سنسور فشار هوای مانیفولد (سنسور مپ) می‌توان فهمید موتور از یک جایی هوا می‌کشد که می‌توانید با استفاده از یک بطری آب، بر روی قطعات مشکوک مثل انژکتور آب بریزید و در صورتی که صدای موتور تغییر کرد متوجه شوید که آن قطعه خراب و یا معیوب می‌باشد. (اگر تخصصی ندارید بهتر است این تست را انجام ندهید).

اورینگ یا واشر مانیفولد هوا

در مانیفولد هوای موتور xu7 و tu5 و tu3 و K4M از اورینگ جهت آب بندی مانیفولد هوای موتور استفاده شده است. درزمان باز و بست مانیفولد هوا اگر از اورینگ استفاده شده است حتما اورینگ آب‌بندی را مورد بررسی قرار دهید. اورینگ نباید له شده شده باشد و همچنان باید از مانیفولد بیرون بزند. از چسب برای بستن مانیفولد استفاده نکنید و فقط کمی گریس به اورینگ ها بزنید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کنید.

در خودروهای دیگر که از واشر برای آب‌بندی استفاده شده است بهتر است چند روز بعد از بستن مانیفولد دوباره آن را آچار کشی کنید تا واشر به سلامت کاری خود ادامه دهد. اگر مانیفولد هوا از واشر یا اورینگ آب‌بندی خود هوا بکشد باعث گاز خوردن خودرو می شود. همچنین از پارامتر سنسور فشار هوای داخل مانیفولد می‌توانید متوجه هوا کشیدن موتور شوید که در این صورت پارامتر سنسور مپ بالاتر از حد مجاز می‌رود. در خودروهای ال نود و ساندرو و مگان دنده دستی که از موتور K4M برای پیشرانه استفاده می‌کنند خرابی اورینگ دریچه گاز و گاز خوردن خودرو ایراد شایع در این موتور محسوب می‌شود.

مشکل نرم افزار ایسیو که باعث گاز خوردن خودرو می شود

مشکلات نرم افزار ایسیو هم می‌تواند باعث شود تا خودرو گاز هرز بخورد. به عنوان مثال در برخی از ایسیو های SSAT که بر روی موتور XU7 محصولات ایران خودرو نصب شده است دارای مشکل نرم افزاری می‌باشد و خودرو کمی گاز می‌خورد مخصوصا در زمان های تعویض دنده و کلاچ گیری. این مشکل را با دو روش می‌توانید برطرف کنید؛ یکی با دانلود کردن ایسیو با کالیبره جدیدتر و یکی ریمپ کردن ایسیو. با تغییر در جداول مربوط به پاشش سوخت و ناحیه برگشت گاز ایسیو این مشکل برطرف خواهد شد

مشکلات سخت افزاری ایسیو؛ عامل گاز خوردن خودرو

خرابی ایسیو موتور هم می‌تواند یکی از دلایل مربوط به گاز خوردن خودرو و یا خاموش شدن ناگهانی خودرو شود. چه در خودروهایی که از دریچه گاز سیمی استفاده می‌شود و چه در خودروهایی که از دریچه گاز برقی استفاده می‌کنند در داخل ایسیو معمولا یک آی سی وجود دارد که وظیفه کنترل کردن استپر موتور و یا دریچه گاز برقی را بر عهده دارد. در صورت خرابی این آی سی عملکرد استپر و دریچه گاز برقی کاملا مختل می‌گردد و نمی‌تواند به صورت کامل عملگر را راه اندازی کند که در نهایت خودرو گاز می‌خورد و یا کپ می کند. خرابی ایسیو که باعث گاز خوردن خودرو شود در ایسیو های بوش BOSCH M7.4.4 که بر روی موتور XU7 قرار دارد شایع می‌باشد.

ترموستات و سنسور دمای آب موثر در گاز خوردن ماشین

ایسیو موتور برنامه ریزی شده است که در دمای پایین موتور ایجاد حالت ساسات کند تا موتور هم راحت تر روشن شود و هم به خوبی در هوای سرد کار کند که با گرم شدن موتور حالت پاشش سوخت به حالت استاندارد باز می‌گردد. دقت داشته باشید در حالت ساسات، درو موتور کمی بالا تر می‌رود و خودرو گاز می‌خورد در این زمان هر عاملی باعث شود که دمای آب موتور بالا نرود مانند استفاده از ترموستات با دمای نامناسب، حذف ترموستات و یا خرابی سنسور دمای آب، ایسیو موتور گرم شدن موتور را متوجه نمی‌شود و خودرو همچنان گاز می خورد. برای عیب یابی این مشکل ترموستات خودرو را باز نید و بررسی کنید و عملکرد سنسور دمای آب خودرو را با دستگاه دیاگ زیر نظر بگیرید.

ارتباط صحیح روشن کردن خودرو با بالا رفتن دور موتور

زمانی که شما قصد دارید خودرو را روشن کنید ابتدا سوییچ خودرو را باز کنید حداقل 10 ثانیه مکث کنید و سپس موتور را استارت کنید. توجه داشته باشید که در زمان استارت به هیچ وجه نباید که پدال گاز فشرده شود. در صورتی که هر یک از موارد بالا رعایت نشود باعث مختل شدن داده ها و اطلاعات ایسیو می‌شود و خودرو در زمان کلاچ گیری گاز می‌خورد و در زمان درجا کار کردن دور موتور خودرو به صورت دایم نوسان دارد. برای حل شدن این مشکل خودرو را خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید و اصولی خودرو را روشن کنید.

خرابی بوستر ترمز عامل گاز خوردن خودرو

بوستر ترمز با استفاده از وکیوم یا خلا موجود در مانیفولد هوا نیروی ترمز خودرو را تقویت می‌کند. معمولا این وکیوم از طریق یک شلنگ از مانیفولد هوا به بوستر ترمز منتقل می‌شود. خرابی های دیافراگم بوستر ترمز باعث از دست رفتن وکیوم می‌شود و در نهایت بوستر ترمز هوا می‌کشد و این هوا از همین شلنگ به مانیفولد هوا می‌رسد و این هوای اضافه باعث گاز خوردن خودرو می‌گردد.

معمولا گاز خوردن خودرو در اثر خرابی بوستر باعث می‌شود در زمان هایی که ترمز گرفته می‌شود خودرو گاز بخورد. در خودروهایی که از پمپ وکیوم برقی برای بوستر ترمز استفاده می‌کنند مانند دنا توربو اتوماتیک و یا جک S5 و… این مشکل به وجود نمی‌آید.

رابطه دینام و گاز خوردن ماشین

شاید عجیب به نظر برسد خرابی دینام چه ارتباطی با گاز خوردن خودرو دارد؟ اما در صورتی که ولتاژ ورودی به ایسیو کاهش یابد که معمولا در اثر خرابی دینام این اتفاق می‌افتد. با کاهش ولتاژ ایسیو باعث می‌شود که ایسیو موتور در پردازش اطلاعات و راه اندازی برخی عملگرها به مشکل بر‌بخورد و چون استپر موتور و دریچه گاز برقی با برق 12 ولت از طریق ایسیو کنترل می‌شود ایسیو نمی تواند ولتاژ کافی برای کنترل هوای ورودی ارسال کند که خودرو دچار کپ کردن و یا گاز خوردن می‌شود.

هوا کشیدن از سوپاپ برگشت بخار روغن

برای اینکه بخار روغن را از موتور خودرو خارج شود این بخار به سمت مانیفولد هوا هدایت می شود تا به سمت اتاق احتراق رود و در نهایت بسوزد. برای اجرای این عمل در موتور معمولا از سوپاپ های یک طرفه استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در خودرو پراید از سوپاپ یک طرفه استفاده شده است که مستقیما به درب سوپاپ موتور متصل می‌شود. اما در خودروهایی مانند تیبا، ساینا و کویک که از موتور M15 استفاده می‌کنند، این سوپاپ در درون خود درب سوپاپ قرار دارد. در صورت خرابی این سوپاپ شاهد گاز خوردن خودرو و همچنین مقدار کمی خروج دود آبی از اگزوز خودرو خواهیم بود.

آیا پاشش بیشتر سوخت توسط انژکتور ها باعث گاز خوردن خودرو می‌شود؟

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد همگی راجب ورود هوای اضافی به مانیفولد هوای موتور بود و نکته هم همین جا می‌باشد که پاشش سوخت بیشتر باعث گاز خوردن نمی‌شود. برای سوختن سوخت نیاز به هوای کافی داریم حالا اگر هوای موجود در اتاق احتراق محدود باشد با اضافه کردن سوخت، سوخت کامل نمی‌سوزد و در خودرو باعث افت توان و ایجاد غنی سوزی و همچنین دود سیاه اگزوز می‌شود.

در صورت گاز خوردن خودرو به کجا مراجعه کنیم؟

اگر خودرو شما دچار مشکل گاز خوردن شده است به دلیل نیاز به دستگاه تخصصی باید به مرکز تعمیراتی تنظیم موتور مراجعه کنید تا تکنسین مربوطه خودرو شما را مورد بررسی قرار دهد.

کشیدن سوکت استپر موتور برای جلوگیری از گاز خوردن خودرو کار درستی است؟

با جدا کردن سوکت استپر موتور دیگر ایسیو نمی‌تواند استپر موتور را کنترل کند و استپر موتور در همان حالت ثابت می ایستد. و در استارت های دوباره خودرو مخصوصا در استارت سرد باعث سخت روشن شدن خودرو می‌شود. در صورت خرابی استپر موتور، استپر را تعویض کنید و سوکت آن را جدا نکنید.

 

0
دیدگاه‌های نوشته